וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: 13 נהרגו בעימותים בין מוסלמים לנוצרים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.3.2011 / 13:33

סכסוך מקומי בכפר ליד קהיר על רקע קשר רומנטי בין מוסלמית לקופטי הוביל להצתת כנסייה, בעקבותיה יצאו הנוצרים להפגין. מוסלמים תקפו את המפגינים - והאירוע הסתיים במרחץ דמים

בשבועות שלפני פרוץ המהומות שהובילו למהפכה במצרים, הייתה המדינה טרודה בבעיה פוליטית וחברתית מסוג שונה - העימותים הגוברים בין הרוב המוסלמי לאוכלוסייה הנוצרית-קופטית, כעשירית מאוכלוסיית המדינה, שהגיעו לשיאם בפיגוע ההתאבדות בכנסייה באלכסנדריה בליל השנה החדשה. כעת, נראה כי הנושא שב למוקד תשומת הלב, והלילה (רביעי) אף גרם לשפיכות דמים נרחבת: היום דיווחו רשויות הבריאות במדינה כי בעימותים באזור קהיר, סביב הפגנת מחאה שקיימו אמש קופטים, נהרגו לפחות 13 בני אדם, ונפצעו לפחות 140.

הפגנת נוצרים קופטים מול בניין הטלוויזיה בקהיר, 9 במרץ 2011. רויטרס
קופטים מפגינים, אתמול במרכז קהיר. דורשים לבנות מחדש את הכנסייה/רויטרס

לא ברור בשלב זה כמה הרוגים משתייכים לאיזה צד, אולם לדברי כומר קופטי, לפחות שישה מההרוגים ו-45 מהפצועים הם נוצרים, שנפגעו מיריות. "רק אצלנו בקליניקה יש שש גופות ו-45 פצועים", אמר הכומר, סמען איברהים, לסוכנות הידיעות הצרפתית. "כולם ללא יוצא מהכלל נפגעו מירי. עוד פצועים פונו למקומות אחרים". לדבריו, ההרוגים והפצועים נפגעו מאש חסרת אבחנה שנורתה לעבר קהל המפגינים. כמו כן, לדבריו, הושלכו הלילה בקבוקי תבערה לעבר בתים ועסקים של קופטים. כתב אל-ג'זירה טען ממקורותיו כי רוב ההרוגים נפגעו מאבנים ובקבוקי תבערה.

כמו בפעמים קודמות, גם הפעם פרצה האלימות על רקע זעמם של מוסלמים בגלל קשרים בין נשים מוסלמיות לגברים נוצרים. מקורות המעורים בפרשה דיווחו כי רומן כזה עורר סכסוך דמים בין משפחות בכפר קול שבמחוז חלוואן, כ-20 קילומטרים מדרום לקהיר, שם נרצחו שני בני אדם. בשבת האחרונה, הציתו תושבי הכפר המוסלמים את הכנסייה הנמצאת בו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הפגנת נוצרים קופטים מול בניין הטלוויזיה בקהיר, 9 במרץ 2011. רויטרס
הקופטים מפגינים ארבעה ימים ברציפות מול בניין הטלוויזיה/רויטרס

בעקבות ההצתה, מאז תחילת השבוע קיימו הקופטים הפגנות מול בניין הטלוויזיה במרכז קהיר במחאה על ההצתה, ואתמול נכחו במקום אלפי בני אדם, שדרשו לבנות מחדש את הכנסייה ולהעמיד לדין את המציתים. בהמשך הערב קיימו הקופטים הפגנה גם בשכונת אל-פקיר, שם מתגוררים אוספי הגרוטאות והזבל במזרח קהיר. הם חסמו כביש מרכזי באזור, ועשרות מוסלמים שביקשו לעבור במקום החלו להתעמת עמם, זרקו עליהם אבנים והתקוטטו עימם. לפי הדיווחים, כוחות צבא שנכחו במקום ירו באוויר כדי לפזר את המהומה - אך הבוקר התברר כי האירוע הסתיים בשפיכות דמים קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully