וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: מפקדת המשטרה בת ה-20 נמלטה לארה"ב

אחרי כמה ימי אי ודאות לגבי גורלה של מאריסול ואייס גרסיה, שהתנדבה לפני חצי שנה לפקד על המשטרה בעיר מוכת כנופיות הסמים גואדלופה, מתברר שהיא ביקשה מקלט מדיני אצל השכנים מצפון

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

לאן נעלמה מאריסול ואייס גרסיה? על השאלה הזו ניסו להשיב במקסיקו ללא הצלחה בימים האחרונים. אחרי גל שמועות, ניתנה הלילה התשובה הסופית: גרסיה בת ה-20, שכיהנה במשך כמה חודשים כמפקדת המשטרה בעיר שבה השתוללה מלחמת כנופיות סמים, נמלטה לארצות הברית, ומבקשת שם מקלט מדיני בעקבות איומים על חייה. כך אישרו הרשויות, הן בארה"ב והן במקסיקו.

גרסיה, סטודנטית לקרימינולוגיה מהעיר סיודד חוארז, עלתה לכותרות באוקטובר האחרון אחרי שהתנדבה לשמש כמפקדת המשטרה בעיר גואדלופה (שמה המלה של העיר: פרצ'דיס גואדלופה גררו) במדינת צ'יוואווה שבצפון מקסיקו, אזור הידוע במלחמות הסמים האלימות המשתוללות בו. קודמה בתפקיד נרצח ביריות, ואיש לא ממש שש לקבל עליו את התפקיד - עד שגרסיה, אם לתינוק, הסכימה.

תחנת המשטרה בעיירה פרצ'דיס גואדלופה גררו במקסיקו. רויטרס
תחנת המשטרה בגואדלופה, מחוררת בכדורים. מי ייקח את התפקיד עכשיו?/רויטרס

אלא שפחות מחצי שנה לאחר המינוי, גרסיה פשוט נעלמה. בשבוע שעבר הייתה אמורה לשוב לעיר בתום חופשה פרטית, אך משלא עשתה כן, החליט ראש העיריה להדיח אותה מתפקידה.

אחרי מספר ימים של חוסר וודאות, אישרו הלילה הרשויות בארצות הברית כי גרסיה ביקשה שם מקלט מדיני, בשל האיומים ההולכים וגוברים על חייה. לא ברור היכן בדיוק היא שוהה כרגע, אך רשויות ההגירה במדינה צפויות לדון במקרה שלה בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully