וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה: הורסים יותר בתי מתנחלים מבתי פלסטינים

7.3.2011 / 16:35

תנועת "שלום עכשיו" עתרה לבג"ץ בדרישה לפנות 6 מאחזים בלתי-חוקיים. הפרקליטות הדגישה בתשובתה כי בשנתיים האחרונות עלה מספר צווי ההריסה שבוצעו במגזר הישראלי על אלה של הפלסטינים

מספר צווי ההריסה שבוצעו במגזר הישראלי בשנתיים האחרונות עולה על אלה שבמגזר הפלסטיני, למרות שמספר המבנים הבלתי-חוקיים במגזר הפלסטיני עולה באופן משמעותי על זה שבמגזר הישראלי - כך נכתב בתשובה שהגישה היום (שני) הפרקליטות לבג"ץ, במענה לעתירה שהגישה תנועת "שלום עכשיו" לפנות מבנים בשישה מאחזים.

מהתגובה עולה כי לפני שבוע כינס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ישיבה, על מנת לדון בנושא פינוי מבנים במאחזים, בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון הפנים, היועץ המשפטי לממשלה ועוד. בישיבה הוחלט על "תשתית למדיניות משולבת בעניין הריסות הבניה הבלתי-חוקית על אדמה פרטית ובעניין הסדרת הבנייה באדמות מדינה". על פי הפרקליטות, הבנייה הבלתי-חוקית שממוקמת על קרקע פרטית תוסר, ובמקביל הדרגים המקצועיים הונחו לפעול להסדרת המעמד התכנוני של מבנים המצויים על אדמות מדינה.

סוגיות מרכזיות בשיח המדיני

ביחס למאחזים שבעתירה נכתב, כי המבנים שהוקמו על קרקע פרטית פלסטינית ייהרסו עד סוף השנה. בתשובה נכתב כי "סוגיית הבנייה ביהודה ושומרון כמו גם הריסת מבנים בלתי חוקיים מהוות סוגיות מרכזיות בשיח המדיני של מדינת ישראל". כן נכתב עוד, כי מימוש צווי הריסה מבוצע בהתאם לסדרי עדיפויות שקבע שר הביטחון, לפיהם תחילה ימומשו צווי הריסה המבוססים על החלטות שיפוטיות, לאחר מכן צווים העוסקים בבנייה בשלבים התחלתיים, צווי הריסה למבנים המצויים בקרקע בבעלות פרטית פלסטינית ועוד.

עוד נטען, כי חלק משמעותי מפעילות יחידת הפיקוח במינהל האזרחי באיו"ש, מכוון כלפי מניעת הקמת מאחזים חדשים, ומאז 2005 לא התבסס אף מאחז חדש, למרות מאמצי המתנחלים. מהנתונים המוצגים בתגובה עולה עוד, כי מאז 2005 נהרסו 811 מבנים בבעלות ישראלית, שהם כ-31% מהמבנים הבלתי חוקיים. באותה התקופה נהרסו כאלף בתים פלסטינים, המהווים 21% מהבתים שהוצאו להם צווי הריסה.

"על אף ההתפתחות החשובה, הממשלה מתכוונת להכשיר בדיעבד את מרבית הבנייה הבלתי חוקית הנמצאת על אדמות מדינה, ומציגה לוח זמנים ארוך שספק אם ימומש", אמר בתגובה מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר. "ניסיון העבר מלמד כי בתשעה חודשים יכולה הממשלה למצוא סיבות ותירוצים על מנת להימנע מהפינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully