וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: ילדים מאושרים נוטים להתגרש יותר בבגרותם

מחקר שבדק 2,776 בני אדם לאורך עשרות שנים מאז היוולדם מצא כי אלה שהיו מאושרים ופעילים יותר בילדותם, נטו להיות מבוגרים מאושרים יותר - ולא חששו לפרק מערכות יחסים אומללות

בעוד מחקרים רבים מתמקדים בבחינת השפעת גירושיהם של הורים על מידת האושר של ילדיהם, מחקר בריטי חדש טוען כי זו, כשלעצמה, עשוייה לחזות את מידת ההצלחה שלהם בעבודה - ובמערכות יחסים בעתיד. המחקר כלל 2,776 בני אדם שנולדו בשנת 1946, ועקב אחריהם מאז היוולדם.

כשהיו המשתתפים במחקר היו בני נוער, בגילאי 13 ו-15, התבקשו מוריהם להעריך אותם בסולם ציונים שכלל מדדים של אנרגיה, פופולריות, קשרים חברתיים - ומידת האושר. כמו כן, נמדדה התנהגותם בבית הספר וצוינו "בעיות רגשיות", אם היו להם.

כשהיו משתתפי המחקר מבוגרים יותר, נאספו מדדים נוספים לגבי מידת האושר שלהם, בריאותם הנפשית, התפתחות הקריירה שלהם, ונתונים לגבי מערכות היחסים שקיימו ופעילותם החברתית. החוקרים מצאו כי משתתפים שדיווחו על מידת אושר רבה יותר בילדות ונטו להשתלב טוב יותר בבית הספר, היו אלה שדיווחו בהמשך גם על סיפוק גבוה יותר ממקום העבודה, על בריאות נפשית טובה - ועל פעילות חברתית ומערכות יחסים טובות יותר.

עם זאת, ממצא אחד הפתיע את החוקרים: מבין משתתפי המחקר, אלה שנטו להתגרש יותר בבגרותם, היו גם אלה שדיווחו על רמות גבוהות יותר של אושר בילדותם. החוקרים נוטים להסביר זאת בעובדה שבני אדם בעלי הערכה עצמית גבוהה, תמיכה חברתית חזקה וקריירה יציבה, הם אלה שעשויים להיות נחושים יותר לעזוב מערכת יחסים שהם אינם מרוצים ממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully