וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: הנשיא לשעבר שיראק עומד לדין על מעילה

אחרי שנים של דחיות, ייפתח מחר המשפט שבו מואשם ז'אק שיראק כי בהיותו ראש העיר פריז, השתמש בכספי העירייה למטרות מפלגתיות. העונש המקסימלי על העבירות - עשר שנות מאסר

אחרי שנים של המתנה, ייפתח מחר (שני) בפריז משפטו של נשיא צרפת לשעבר, ז'אק שיראק, העומד לדין בעבירות של שחיתות פוליטית. שיראק בן ה-78 מואשם כי בתקופה בה כיהן כראש העיר פריז, לפני שנבחר לנשיא ב-1995, הורה על שימוש בכספים מתקציב העירייה למטרות מפלגתיות. העבירות בהן הוא מואשם נושאות עונש שיכול להגיע עד עשר שנות מאסר וקנס בסך 150,000 אירו. עם זאת, בצרפת מעריכים כי הסבירות לעונש מאסר היא קלושה.

כתב האישום נוגע לשתי פרשות שנחשפו כבר לפני שנים, אך הגשת כתב האישום נגד שיראק נמנעה לאורך זמן בשל טענתו לחסינות כל עוד המשיך לכהן כנשיא. רק כשסיים את כהונתו ב-2007, יצא ההליך המשפטי לדרך, וכעת הוכרז על העמדתו לדין. יחד עמו, נאשמים עוד תשעה שותפים למזימה, בהם גם נכדו של הנשיא המיתולוגי שארל דה גול.

בפרשה הראשונה, חשוד שיראק כי הורה למועצת העירייה לשלם את משכורתם של 21 עובדים שלמעשה סיפקו שירותים למפלגתו. בתיק זה הוא מואשם במעילה ובהפרת אמונים. תיק חקירה אחר עוסק בשבעה עובדי המפלגה שגם משכורותיהם שולמו מקופת העירייה. בתיק זה חשוד שיראק רק בניגוד עניינים. שיראק הכחיש לאורך השנים כי פעל שלא כשורה, אך הדבר לא הפריע לו להגיע בשנה שעברה להסדר שבמסגרתו שילם לעירייה 2.2 מיליון דולר, החזר על הכספים שנלקחו.

שיראק, הזכור בין היתר כאחד המתנגדים הבולטים בעולם לפלישה האמריקאית בעירק ב-2003, נהנה מפופולריות חסרת תקדים בצרפת מאז שסיים את כהונתו האחרונה. כעת, אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, יהיה המנהיג הצרפתי הראשון העומד לדין מאז אנשי ממשל וישי, ששיתפו פעולה עם הנאצים במלחמת העולם השנייה. לפרשה אמנם לא אמורה להיות השפעה ישירה על ההנגה הנוכחית בצרפת, אך היא בהחלט מעמידה במבוכה גם את בן טיפוחיו של שיראק וממשיך דרכו, הנשיא הנוכחי ניקולא סרקוזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully