וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפסו הסיכויים בניו זילנד: "עוברים מהצלה להחלמה"

יותר משבוע אחרי רעש האדמה, הודיעו הרשויות רשמית כי אפסו הסיכויים למצוא ניצולים, והמיקוד עובר כעת למאמצי השיקום. ראש העיר נחוש: "עוד השנה, נארח כאן את אליפות העולם בראגבי"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

למעלה משבוע לאחר רעש האדמה הקשה בקרייסטצ'רץ' שבניו זילנד, הרשויות במדינה הודיעו היום (חמישי) רשמית, כי אפסו הסיכויים לאתר ניצולים חיים. "היום אנחנו עוברים מהצלה להחלמה", אמר ראש עיריית קרייסטצ'רץ' בוב פארקר. "אלה מילים שאף אחד בעיר הזו, אף אחת מהמשפחות, אף אחד מהחברים, כאן או בחו"ל, אני מתאר לעצמי, לא רצה לשמוע".

פארקר אמר עוד, כי הוא נחוש בדעתו לארח בעיר את משחקי אליפות העולם בראגבי כמתוכנן, בהמשך השנה, על אף נזקי רעידת האדמה. עוד נמסר, כי המאמצים לשיקום העיר יימשכו, וכי עלות השיקום עלולה להגיע לכעשרה מיליארד דולרים. מניין ההרוגים ברעידת האדמה עומד בשלב זה על 161, אך על פי ההערכות, הוא צפוי לעלות עד לסביבות ה-240.

למרות הסיכויים הקלושים למצוא עוד מישהו בחיים, אמר ראש הסוכנות להגנה אזרחית במדינה, ג'ון המילטון, כי "אנחנו לא יכולים לשלול את האפשרות, ולו הקטנה ביותר, שמישהו ניצל בנס. אנו נפעל בהתאם בכל האתרים, אולם עלינו להיות ריאליים ולסייע למשפחות שמתמודדות כעת עם המציאות העגומה".

בתוך כך, השר להגנת העורף, מתן וילנאי, הגיע אמש לעיר כגי לסייע למשלחת הישראלית לאתר נעדרים ולסייע לניו-זילנד בזיהוי חללים. בשיחות שרים מקומיים, הביע וילנאי הביע השתתפות בצערו של העם הניו-זילנדי: "ישראל תמשיך לעמוד לצדכם ככל שיידרש על מנת לסייע לכם בהתמודדות עם התוצאות הקשות של רעידת האדמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully