וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שנפקד בגלל אירועי חוות גלעד - לכלא

יהושע בריינר

3.3.2011 / 0:11

שלושה ימים לאחר שטוראי שמעון וייזמן הכריז כי אין בכוונתו לשוב לצבא, עד אשר ישתתף בשיקום ההריסות מהפינוי בחוות גלעד, שפט אותו מח"ט כפיר ל-30 ימי מחבוש

חייל צה"ל, טוראי שמעון וייזמן, נידון אתמול (רביעי) ל-30 ימי מחבוש בפועל, לאחר שלפני שלושה ימים הודיע כי הוא אינו מתכוון לחזור לצבא, עד אשר ישקם את המבנים שנהרסו בפינוי שבוצע באותו היום במאחז בחוות גלעד. מפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה אורן אבמן, החליט גם להדיח את וייזמן מהחטיבה לצמיתות ולהדיחו מטירונות.

מקורבי החייל אמרו כי למרות שהיה בחופשה מאושרת, הוא נקרא היום על ידי מפקד פלוגתו לבירור, אלא שאז הוא גילה, לטענתם, כי למעשה נשפט על ידי מח"ט כפיר. לדברי המקורבים, "מדובר במעשה נקמנות של הצבא, המרסק את האמון עם מתיישבי יהודה ושומרון". ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) כי "משפטו של החייל שביתו הוחרב היא עוד פעולה דורסנית של שר הביטחון אהוד ברק. אחרי שהרסו לחייל קרבי את ביתו, דורשים ממנו להמשיך לתפקד".

במסיבת עיתונאים שכינס ביום שני, אמר טוראי וייזמן כי "התאמצתי הרבה כדי להתגייס לצבא להגן על עם ישראל ולתת את הנשמה למדינה. בזמן שירותי הצבאי, צה"ל שלח כוחות להרוס את ביתי ולירות על חבריי. אני לא מתכוון לחזור לצבא עד אשר לא אסיים לשקם את ההריסות". לאחר מסיבת העיתונאים אמרו בצה"ל כי "התנהגותו של החייל חמורה. צה"ל אינו בוחר את משימותיו ומצופה מחייליו שלא לערב בין נושאים פוליטיים לעצם שירותם בצה"ל".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, גינה את שיפוט החייל. לדבריו, "תמוה שבאירוע חמור כל כך, בו תועדו עשרות שוטרים מתפרעים באלימות איומה ויורים כדורי פלסטיק באזרחים שלא עשו דבר, בוחרים דרגי הפיקוד לשפוט בבהילות דווקא את הלוחם תושב היישוב שביתו נהרס באלימות ברוטאלית באישון לילה בעודו מסכן את חייו כלוחם בשירות המדינה".



(עדכון ראשון 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully