וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטונים מטהרן: רחובות חסומים, פחים בוערים

יום אחרי ההפגנות שהתחדשו ברחבי אירן, מופיעות ברשת עדויות למה שהתרחש. האופוזיציה: לפחות 79 מפגינים נעצרו. דיפלומט אירני שערק: "המשטר לא יהסס לטבוח באזרחים כדי לשמור על כוחו"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

"מוסווי וכרובי חייבים להיות חופשיים" - קריאה זו נשמעה שוב ושוב בהפגנות אתמול (שלישי) בטהרן בירת אירן, שבהן השתתפו לפחות מאות אנשים. כך עולה מסרטונים חדשים שעלו היום לרשת, בהם נראות ההפגנות שהתחדשו לאחר שבועיים. בסרטונים שהועלו לאתר יוטיוב נראים מתנגדי משטר חוסמים כבישים בעיר, מבעירים פחים ומשבשים את התנועה.

המחאה, כך נראה, דוכאה שוב ביד ברזל על ידי השלטונות - שמצדם, בכלל מכחישים שהיו הפגנות. אולם אתרי האופוזיציה האירניים דיווחו היום כי אלפים השתתפו בהפגנות, ולפחות 79 נעצרו אתמול בידי מנגנוני הביטחון האירניים. באחד הסרטונים שעלו היום לרשת - אם כי לא ברור מתי והיכן צולם - נראים שוטרים אירניים עוצרים צעיר כשברקע נשמעות זעקות השבר של אמו.

אירני מפגין למען שחרורם של מיר חוסיין מוסווי ומהדי כרובי מול נציגות האום בקואלה למפור שבמלזיה, 2 במרץ 2011. Lai Seng Sin, AP
אירני מפגין למען שחרורם של מוסווי וכרובי, היום מול נציגות האו"ם בקואלה למפור, בירת מלזיה/AP, Lai Seng Sin

בתוך כך, התראיין היום לסוכנות רויטרס אחמד מלכי, דיפלומט אירני שערק באחרונה למערב, ממקום מושבו בפריז. מלכי, שהודיע על הצטרפותו ל"תנועה הירוקה" המתנגדת לשלטון האייתוללות, סיפר כי מדובר במשטר אלים ואכזרי במיוחד.

"במהלך 32 השנים האחרונות, מטרתו היחידה של המשטר האירני הייתה לשמור על כוחו", אמר, מלכי, עד לאחרונה סגן הקונסול האירני במילאנו שבאיטליה. "בידיעה שהם שנואים, הם מוכנים והם יודעים שהם חייבים לנקוט בכל אמצעי - כולל טבח ושפיכות דמים - כדי לשמר את אחיזתם בשלטון".

לדבריו, כל ניסיון של השלטון האירני להודיע על כינון רפורמות הוא תרגיל הטעייה בלבד. "הגענו כעת להבנה שהמשטר הזה לא יאפשר שום צורה של רפורמה והוא אינו מקשיב לאף אחד, כולל למנהיגי הדת שהורחקו לחלוטין מעמדות השפעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully