וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים: "התייחסו לתושבי חוות גלעד כברווזים"

פנחס וולף

2.3.2011 / 14:30

חברי כנסת מהימין קראו להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות המשטרה בהרס המבנים במאחז חוות גלעד. ח"כ חוטובלי: "מנסים נשק על יהודים בארץ ישראל"

גדעון צנטנר

(צלם: גדעון צנטנר, עורך: יאיר דניאל)

חברי כנסת מהאיחוד הלאומי ומהליכוד קיימו בצהרים (רביעי) מסיבת עיתונאים במשכן הכנסת במחאה על התנהלות המשטרה כלפי מתנחלי חוות גלעד בעת הריסת מבנים במאחז שלשום. חברי הכנסת יעקב כ"ץ ואורי אריאל (האיחוד הלאומי) הודיעו כי יפעלו להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לחקר האירועים ולהגשת הצעת חוק שתתיר לשוטרים להסתיר את תגם רק באישור קצין בכיר, ולא כפי שנהגו לדבריהם בחוות גלעד ובפינוי עמונה.

לדברי כ"ץ, "ביום ראשון נחצו קווים אדומים, כשהכוחות שבאו להרוס בליווי רובים. מעולם לא כוונו כלי נשק שעל המחסניות נאמר במפורש שאם הם מכוונים לראש הם מסוגלים להרוג. (אהוד. פ"ו) ברק מסוגל בפעם הבאה לפגוע גם בקליעים ממש שהורגים, כי שנאתו למתיישבים חצתה קווים אדומים. ראש הממשלה צריך לפטר אותו".

"הירי בוצע כדי להעניש אנשים", קבע אריאל. "צריך לשים קץ להתפרעות הזאת של מקבלי החלטות. הדרך להתמודד עם כך תהיה בוועדת חקירה פרלמנטרית. אני לא מקבל את תחקירי המשטרה. יש שוטרים ומפקדים שמשקרים וזו תופעה חמורה". ח"כ נוסף שהשתתף באירוע הוא מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) שאמר כי "השר לביטחון פנים יצחר אהרונוביץ' אינו אלא שוטר מקוף שמכתיבים לו מהמשטרה את המדיניות. חשב הכנסת צריך לבטל לו את המשכורת, שיקבל אותה מהמשטרה".

במסיבת העיתונאים השתתפו גם חברי הכנסת מהליכוד, דני דנון וציפי חוטובלי. "האירועים בשומרון הם חמורים ביותר, כאשר מנסים נשק חדש על יהודים בארץ ישראל, ואסור לנו, כממשלת ליכוד, לאפשר זאת", אמר דנון. "נדרוש הסברים מדוע מתייחסים למתיישבים כאל ברווזי ניסוי בכלי נשק של משטרת ישראל". ח"כ חוטובלי אמרה כי "זה מאבק על זכויות אדם, על היכולת והזכות של מתיישבים לחיות את חייהם בלי התאכזרות. ההפחדה חייבת להיפסק".

שלושה מתושבי המאחז שנפצעו במהלך האירוע השתתפו אף הם באירוע. אליסף גורי, הנמצא בימים אלו בחופשת שחרור מהצבא, סיפר כי התעורר מהשינה ומצא עצמו במצב ש"שוטרים התחילו לירות כמה מאות כדורים. בא אלי שוטר מקרוב ופשוט ירה בי ברגל, ביד ובגב. לאחר מכן עברו לרימונים. התחילה פאניקה והעניינים יצאו מכלל שליטה".

פצוע אחר, יאיר אופנהיימר סיפר שכאשר יצא מבית הכנסת במקום, "שוטר ראה שלא נפגעתי, הוא הצמיד את הקנה לחזה שלי וירה". ואילו דובר חוות גלעד, יהודה שמעון, אמר כי "בוצע ירי משני סוגי נשקים ונזרקו רימוני הלם ורימוני גז מדמיע. נפצעו למעלה מ- 15 אנשים, כל אחד בכמה מקומות בגוף. חטפתי כדור מכוון בכל רגל ממרחק שני מטר. רק כי הייתי עם מצלמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully