וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תג מחיר: נופצו שמשות כלי רכב של פלסטינים בגדה

יהושע בריינר ואיילה חננאל

1.3.2011 / 7:36

המחאה על הפינוי האלים בחוות גלעד נמשכת. לאחר שאתמול חסמו פעילי ימין כבישים בירושלים ובבנימין, הלילה נופצו חלונותיהם של כ-30 כלי רכב של פלסטינים בחברון

המחאה על הפינוי האלים אתמול של המאחז חוות גלעד בשומרון נמשכת גם היום (שלישי). חלונותיהם של כ-30 כלי רכב של פלסטינים בחברון נופצו הלילה על ידי פעילי ימין צעירים, זאת במה שמוגדר כפעולת "תג מחיר". גורמים בימין אמרו, כי הפעולות נעשות במחאה על אלימות המשטרה בהריסת המבנים בחוות גלעד וכן במחאה על טענות של תושבים יהודים בחברון לפיהן פלסטיני ניסה לתקוף מינית מתנחלת לפני מספר ימים.

פעיל הימין ברוך מרזל הסביר, כי "התעלמות ראשי המדינה והצבא ופגיעה ביהודים דוחקת את המתיישבים לפינה מסוכנת. מי שהחליט על ירי כדורי גומי לעבר מתיישבים בשומרון הצית אש".

בתוך כך,"המטה להצלת העם והארץ" יעניק סך של 500 שקלים לכל פצוע ותעודות הוקרה של "גיבורי ישראל", בטקס מיוחד שיאורגן לכל מי שנפגע בעת הריסת המאחז. במטה מגדירים זאת כ"פיצוי על עוגמת הנפש, וכדי שיוכלו הצעירים לרכוש חומרי בנייה ולבנות מחדש את הבתים שנהרסו". בהודעת המטה להצלת העם והארץ נאמר: "ההתנהגות הברברית של ירי במפגינים, ע"י כוחות הרשע, בפקודתם של "תואמי קדאפי" בירושלים, היא פשע בלתי נסלח. נתניהו וברק יתנו את הדין על הפגיעה בארץ ישראל ובאוהביה. סופם וגורלם יהיה כאותם שליטים דיקטטוריים במזרח התיכון קדאפי ומובארק, שנעלמים בזה אחר זה".

"נוודא שזו הפעם האחרונה בה יורים על יהודים"

הפעולות הלילה הן המשכן של המחאות מאתמול. 23 פעילי ימין נעצרו אתמול לאחר שמאות מהם פשטו בשעות הערב על הצירים המרכזיים בירושלים ובכניסה ליישובים בשומרון, חסמו כבישים והתעמתו עם המשטרה. לאחר מכן אף הושלכו כמה בקבוקי תבערה לעבר בית של פלסטיני בכפר חווארה. כאמור, בעימותים אמש נעצרו 23 מפגינים, בחשד להפרות סדר, ניסיון לחסימת צירים, התפרעות ואף ניסיון לפגוע בניידת משטרה. כל העצורים נלקחו לחקירה וחלקם יובאו להארכת מעצר הבוקר בבית משפט השלום בירושלים.

ההפגנות התרחשו לאחר שוועד מתיישבי בנימין קרא לתושבי ההתנחלויות באזור להפגין בצמתים המרכזיים באזור במה שהם מגדירים "ערבות הדדית", כמחאה על האירועים האלימים בעת פינוי מאחז חוות גלעד. כמו כן מוחים בוועד על "הטירוף שאחז בנתניהו ובברק על מתיישבים אוהבי הארץ".

במקביל, מודעות שהופצו אתמול ברחבי יהודה ושומרון קוראות ל"יום זעם" בעקבות פינוי חוות גלעד. במודעות שהופצו נקראים המתנחלים לקיים ביום חמישי הקרוב פעילות מחאה בצמתים המרכזיות ברחבי הארץ, בכבישי יהודה ושומרון וכן בכניסה לערים הפלסטיניות, בעקבות מה שמכונה במודעות "הפוגרום בחוות גלעד וההרס המתמשך בגבעות". המודעות נחתמו בקריאה "יותר לא נשתוק". בנוסף הופצה גם קלטת שמע בה נשמע יו"ר ועד מתיישבי בנימין בני קצובר, הקורא לציבור לצאת ולמחות בפעולות "ערבות הדיית". קצובר אמר כי "חשוב לצאת לפעילות מחאה בצמתים. השתתפותכם חשובה כדי שנוודא שזו הפעם האחרונה בה יורים על יהודים".

לטענת המתנחלים, 13 תושבים נפצעו במהלך הפינוי, כתוצאה מהאלימות המשטרתית. בעקבות האירוע. המשטרה וכוחות הביטחון עזבו את המאחז, לאחר שנהרסו שלושה מבנים שנבנו בניגוד לחוק. תושבי חוות גלעד הביעו זעם רב על היקף הכוחות שהוקצה להריסת המבנים, והשמיעו תלונות קשות על שימוש לכאורה באלימות על ידי השוטרים כלפי המתיישבים. לטענתם, כמה שוטרים אף ירו מטווח קרוב מאוד כדורי גומי על תושבי המקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully