וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באירן: מוסאווי וכרובי ונשותיהם נעצרו

ניר יהב

28.2.2011 / 21:10

אתר באירן דיווח כי שני מנהיגי האופוזיציה מיר חוסיין מוסאווי ומהדי כרובי נעצרו והועברו לכלא בטהרן. ב'אל ערביה' דווח כי גם נשותיהם נעצרו. הרשויות מיהרו להכחיש: "הם בבתיהם"

אתר אופוזיציה אירני בשם "אל-כלמה", דיווח הערב (שני) כי השלטונות בטהרן עצרו את מנהיגי האופוזיציה מיר חוסיין מוסאווי ומהדי כרובי. לפי הדיווח, השניים הועברו יחד עם נשותיהם לכלא "חשמתיה" בטהרן. עם זאת, גורם במערכת המשפט בטהרן מיהר להכחיש את הדיווח. הגורם אמר לסוכנות הידיעות הרשמית למחצה "FARS" כי "השניים נמצאים כעת בבתיהם ובסך הכל הוטלו מגבלות על הקשרים שלהם".

אתר "אל-ערביה" דיווח אף הוא מפי מקור המוגדר "מהימן" כי כרובי ומוסאווי נלקחו מבתיהם לבית הכלא. המקור, הנחשב למקורב לבכירי האופוזיציה באירן, האשים את ארצו בניצול המצב בלוב וביתר המזרח התיכון "על מנת להעניש את שני מנהיגי האופוזיציה".

עד להודעת ההכחשה שפורסמה בסוכנות "פארס", לא הגיבו עליה השלטונות הרשמיים והעדיפו לשמור על שתיקה. בשיחה עם אתר 'אל-ערביה' אמר גורם באופוזיציה האירנית כי בין משמרות המהפכה לבין משרד הביטחון והמודיעין האירני שוררת מתיחות וקיימות מחלוקות בנוגע לאופן ההתנהלות מול כרובי ומוסאווי. "משמרות המהפכה מתעקשים לעצור את השניים ולהעמידם לדין, אך משרד הביטחון והמודיעין מתנגד לכך בטענה שהדבר יהפוך אותם לגיבורים", אמר.

בראיון ל"אל-ערביה" אמר יועצו המשפטי של מוסאווי, ארדשיראמיר ארג'מנד, כי ביום שלישי צפויות להיערך הפגנות בקריאה לשחרר את מוסאווי וכרובי. "השלטונות האירנים נושאים באחריות לשלומם ולשלום בנות זוגם, שנעצרו אף הן", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully