וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל פינוי חוות גלעד: חייל הודיע על נפקדות

28.2.2011 / 19:15

שמעון וייזמן, חייל בחטיבת כפיר שמתגורר בחוות גלעד, כינס מסיבת עיתונאים, בה הודיע על כך שאינו מתכוון לחזור לצבא. "התאמצתי כדי להתגייס, צה"ל שלח כוחות להרוס את ביתי"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: דורון שטיין)

חייל צה"ל המשרת בחטיבת כפיר, שמתגורר בחוות גלעד שבשומרון, הודיע הערב (שני) כי הוא אינו מתכוון לחזור לצבא, עד אשר ישקם את המבנים שנהרסו הלילה במאחז. במסיבת עיתונאים שכינס, אמר החייל שמעון וייזמן כי "התאמצתי הרבה כדי להתגייס לצבא להגן על עם ישראל ולתת את הנשימה למדינה. בזמן שירותי הצבאי, צה"ל שלח כוחות להרוס את ביתי ולירות על חבריי. אני לא מתכוון לחזור לצבא עד אשר לא אסיים לשקם את ההריסות".

חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה לדברים כי "חבל שברק וביבי גוררים צעירים למעשים כאלה. ההתנהלות שלהם מביאה לאסון ומדיחה צעירים לסרבנות. מדינת ישראל נפגעת כתוצאה מהתנהלות כושלת ובריונית של שני פוליטיקאים כושלים".

מדובר צה"ל נמסר כי "התנהגותו של החייל חמורה. צה"ל אינו בוחר את משימותיו ומצופה מחייליו שלא לערב בין נושאים פוליטיים לעצם שירותם בצה"ל. הנושא יטופל".

בתוך כך, בוועד מתיישבי בנימין קראו הערב לתושבי ההתנחלויות להפגין בצמתים המרכזיים, במה שהוגדר על ידם כ"ערבות הדדית". זאת כמחאה על האירועים האלימים בעת פינוי מאחז חוות גלעד לפנות בוקר. כמו כן מחו בוועדעל "טירוף שאחז בנתניהו ובברק על מתיישבים אוהבי בארץ".

היום החליטה המועצה האזורית שומרון לבטל את אירוע ההצדעה לכוחות הביטחון שהיה אמור להיערך ביום רביעי באריאל. ההחלטה התקבלה בתגובה להריסת המבנים ולטענות בנוגע לאלימות בה נקטה המשטרה הלילה במהלך הריסת המאחז חוות גלעד. באירוע היו אמורים להשתתף תושבי ההתנחלויות בשומרון, קצינים בכירים בצה"ל וכן קציני משטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully