וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי: "מגנה הסנקציות נגדי, טריפולי בטוחה"

27.2.2011 / 19:30

בראיון לרשת טלוויזיה סרבית, אמר שליט לוב מועמר קדאפי כי הוא מגנה את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם להפעיל נגדו סנקציות אם לא יתפטר, וטען כי טריפולי היא מקום בטוח

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

שליט לוב מועמר קדאפי לא מוותר על השילטון, וזועם על ניסיונות המערב להפיל את משטרו: בראיון לרשת טלוויזיה סרבית, גינה קדאפי את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם להטיל עליו סנקציות אם לא יתפטר מתפקידו. הוא אף הביע זעם על החקירה שנפתחה נגדו בבית הדין הבינלאומי בהאג בגין פשעי מלחמה שביצע לכאורה. לדבריו, מועצת הביטחון של האו"ם לא מבינה שטריפולי היא מקום בטוח.

במקביל, הכחיש בנו של קדאפי, סייף אל-איסלם, כי המהומות במדינה יוצאות מכלל שליטה, חרף הדיווחים בתקשורת. בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקאית ABC, אמר אל-איסלם כי "הצבא לא השתמש באלימות כנגד האזרחים וקיים פער גדול בין המציאות לבין הדיווחים בתקשורת". הוא הוסיף, כי "כל דרום המדינה, מערבה ומרכזה נמצאים תחת שליטה. אפילו חלקים מהמזרח שלווים".

בתוך כך, אמרה היום מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון כי ארה"ב מושיטה יד למפגיני האופוזיציה בלוב. "אנחנו מושיטים יד לתושבי לוב הרבים והשונים במזרח, בעוד שהמהפכה נעה גם מערבה. מוקדם מידי לקבוע מה יהיו התוצאות של המהלך הזה", אמרה קלינטון לכתבים בטרם נסיעתה מוושינגטון לז'נבה, על מנת להתייעץ עם בעלות בריתה של ארה"ב על הפעולות שיש לנקוט נוכח המשבר בלוב.

העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא בלונדון, דיווח הבוקר כי
שליט לוב, מועמר קדאפי, לא יעזוב את טריפולי "אלא כגופה". העיתון מייחס את המידע למקורות במשפחתו של קדאפי. לדברי המקורות, קדאפי "לא יעזוב לעיר הולדתו, סירת, כדי להיות עם אנשי השבט שלו, ולא לשום עיר אחרת. הוא יישאר בטריפולי ויילחם עד המוות. המפקד הבהיר בנאומו האחרון שאם העם הלובי אינו אוהב אותו, הוא אינו ראוי לחיות יום אחד, והוא התכוון למה שאמר".

סוכנות הפליטים של האו"ם הודיעה היום כי כ-100,000 בני אדם כבר נמלטו מלוב מאז פרצה בה מלחמת האזרחים לפני כשבוע וחצי, רובם לטוניסיה ולמצרים. רוב הנמלטים הם טוניסאים ומצרים, ויש בהם גם אזרחים לובים. "אנחנו קוראים לקהילה הבינלאומית להגיב במהירות ובנדיבות כדי לסייע לטוניסיה ולמצרים להתמודד עם מצב החירום ההומניטרי הזה", אמר ראש הסוכנות, אנטוניו גוטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully