וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימת הגירוש: ילדי הזרים חוששים להגיע לגנים

27.2.2011 / 14:45

מחשש לכוונת משרד הפנים לבצע גירוש המוני של עובדים זרים ו-400 מילדיהם בשבוע הקרוב, גני הילדים של מהגרי העבודה בדרום תל אביב נותרו היום חצי-ריקים

"קרוב למחצית מילדי העובדי הזרים לא הגיעו לגניהם בתל אביב" - כך העיד הבוקר (ראשון) יונתן שחם, פעיל בארגון "ילדים ישראלים". הארגון פועל למען מאבק משותף של ישראלים ומהגרי עבודה נגד גירוש ילדים זרים מישראל. עשרות מפעיליו הגיעו לגני הילדים המאולתרים בדרום תל אביב כדי לשוחח עם הילדים, הגננות וההורים המבולבלים, בניסיון להשרות עליהם מעט ביטחון. העובדים הזרים חוששים מאכיפה מוגברת של פקחי יחידת עוז של רשות ההגירה בשבוע הקרוב לקראת גירושם ההמוני של 400 ילדים, ומפני האפשרות שיפונו למתקן המעבר שהוקם בנמל התעופה בן גוריון, לקראת הטסתם חזרה למדינותיהם.

לדברי שחם, לא רק שכמחצית מההורים חששו לשלוח את ילדיהם אל הגנים הבוקר, אלא שרבים מאלה שכן שלחו את ילדים עשו זאת בשעה מאוחרת, ורק לאחר שווידאו כי אין בשכונה פקחים של יחידת עוז. ביום שישי הקרוב מתוכננת להתקיים במרכז תל אביב הפגנה גדולה של ארגוני הסיוע השונים במחאה על פעילות האכיפה המוגברת שמקיים משרד הפנים בתקופה האחרונה נגד מהגרי העבודה.

אוסנת כהן-ליפשיץ ממוקד הסיוע לעובדים הזרים, אמרה כי בסוף השבוע התכנסו נציגי המוקד כדי להתכונן לאפשרות של גירוש המוני של עובדים זרים בשבוע הקרוב. לדבריה, "הציבור לא צריך להאמין למכבסת המלים של משרד הפנים. מתקן המעבר בנתב"ג הוא מתקן כליאה לילדים, שכבר איכלס בעבר מהגרי עבודה לתקופות ממושכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully