וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלן בק על רבנים רפורמים: "כמו איסלם קיצוני"

התבטאות פרובוקטיבית נוספת מבית היוצר של המגיש השמרן של רשת FOX, שנוהג להשוות גורמים ליברליים לנאצים, עוררה עליו עוד יותר את זעמם של ראשי של הזרם הפופולרי ביהדות ארה"ב

גלן בק, המנחה השמרני והפרובוקטיבי של רשת FOX האמריקאית, הצליח השבוע לעורר מחאה בהתבטאות שנויה במחלוקת נוספת, כשאמר כי רבנים רפורמים הם "כמעט כמו האיסלם הקיצוני".

בק אמר את הדברים בתוכנית הרדיו שלו בתוכנית הרדיו שלו ביום שלישי, במסגרת דיון על מכתב פתוח שעליו חתמו לאחרונה רבנים רבים, כמעט כולם רפורמים, ובו נמתחה ביקורת על מנהגו של בק להשוות את יריביו האידאולוגיים לנאצים. "יש רבנים אורתודוקסיים ורבנים רפורמים", הסביר בק למאזיניו. "הרפורמים הם רבנים פוליטים באופיים. זה כמעט כמו האיסלם הקיצוני במובן זה - האיסלם הקיצוני הוא פחות עניין של דת ויותר עניין של פוליטיקה".

בק הבהיר כי הוא אינו טוען שיהדות רפורמית ואיסלם קיצוני הם אותו הדבר, אלא רק דומים בנטייתם לכיוון הפוליטי, אך בהנהגת היהדות הרפורמית בארה"ב זעמו בכל זאת. "אלו דברים חסרי טעם ופוגעניים", אמר לסוכנות JTA הרב דייוויד ספרסטיין, ראש המרכז הרפורמי בוושינגטון. "הוא מתעלם מכך שהרפורמים הם הזרם הרחב ביותר ביהדות ארה"ב".

לבק יש היסטוריה של עימותים עם הקהילה היהודית בארה"ב, בין היתר בשל נטייתו להשוות גורמים ליברליים לנאצים ולהיטלר. באחרונה, עורר זעם רב כשטען כי המיליארדר ניצול השואה ג'ורג' סורוס, התורם סכומי עתק למטרות ליברליות, שיתף פעולה עם הנאצים. לטענת בק, סורוס עומד בראש התארגנות רחבה של גורמים ליברליים שמטרתם להפיל את הממשל האמריקאי. בחודש שעבר פרסמו אישים יהודים בולטים מודעה בכלי התקשורת בצורת מכתב פתוח לבעלי רשת FOX, רופרט מרדוק, בה דרשו ממנו לגנות את דבריו של המנחה הפרובוקטור.

גם בהנהגת התנועה הרפורמית בישראל ביקשו להגיב בחריפות על דברי בק. "הפונדמנטליזם הדתי והאידיאולוגי נוגס לצערנו בכל קהילה דתית ובכל חברה בעולם המערבי, כולל החברה האמריקאית", אמר יו"ר התנועה, הרב גלעד קריב. "הנחמה היחידה היא עוצמתה של היהדות הרפורמית בצפון אמריקה שמוכיחה כי הציבור היהודי אינו מתרשם מדברי הסתה חסרי בסיס המושמעים על ידי גורמים קיצוניים המוכנים להקריב את חברתם על מזבח של שנאה, קיצוניות וגזענות".

* בהכנת הידיעה השתתף מוטי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully