וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיא" מקסיקני: 66 נרצחים בסוף שבוע עקוב מדם

מלחמות כנופיות הסמים במדינה ממשיכות לגבות קורבנות: בתוך ארבעה ימים, נהרגו 53 בני אדם בשורת תקריות ב"בירת הרצח" סיודד חוארז, ועוד 13 נהגי מונית נרצחו באקפולקו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

בעיר סיודד חוארז שבמקסיקו, הסמוכה לגבול ארצות הברית, כבר מורגלים במספר רב של מקרי רצח על בסיס יומיומי, על רקע מלחמות כנופיות מבריחי הסמים - אבל סוף שבוע כמו האחרון לא זכור גם לזקני העיר.

לפחות 66 בני אדם נרצחו במלחמות הסמים במקסיקו בארבעת הימים האחרונים בלבד, מהם 53 בשורת תקריות בסיודד חוארז, שכבר זכתה מזמן לכינוי "בירת הרציחות העולמית". בין התקריות המרכזיות בעיר, ארבעה מעשי התנקשות נפרדים בשוטרים, בידי אנשי כנופיות. אחד מהם נורה עשר פעמים בשבת אחר הצהריים.

בתקרית נוספת, נרצחו 13 נהגי מוניות סמוך לעיר הנופש אקפולקו. לפי החשד, סוחרי סמים העלו את מוניותיהם של הנרצחים באש, וגם השמידו את פנסי הרחוב והמצלמות במרום התקרית. ראשו של אחד הנרצחים נכרת ונמצא ברחוב. ארבעה בני אדם נעצרו בקשר לרציחות הללו.

בשנה האחרונה לבדה נהרגו בסיודד חוארז למעלה מ-3,000 בני אדם בתקריות אלימות על רקע המלחמות בין כנופיות הסמים. נשיא מקסיקו, פיליפה קלדרון, שהכריז מלחמה על קרטלי הסמים במדינה עוד בשנת 2006, כבר הודיע כי צבא מקסיקו יגביר את נוכחתו באזור גבול, בעקבות ההסלמה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully