וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: בחינת בגרות פתורה במתמטיקה דלפה לתלמידים

קובי מנדל

20.2.2011 / 16:40

המשטרה חקרה לאחרונה ארבעה תלמידי כיתה י"ב מסכנין, בחשד שרכשו עותק פתור של בחינת הבגרות במתמטיקה בטרם התקיימה. אחד התלמידים נתפס במהלך הבחינה כשהגיליון הפתור בידיו

תלמיד כיתה י"ב מסכנין נחקר לאחרונה בחשד שהחזיק בידו עותק פתור של בחינת הבגרות במתמטיקה בזמן שנבחן בבית ספרו. כך דיווח הבוקר (ראשון) האתר הערבי-ישראלי "כל אל ערב". אחד הבוחנים הבחין בתלמיד, שאחז בגיליון ובו התשובות, והודיע על כך לממונים עליו. מהמשטרה נמסר כי התלמיד טען בחקירתו שרכש את גיליון התשובות מאדם שאינו מכיר. עד כה נחקרו בפרשה ארבעה תלמידי כיתה י"ב בסכנין.

המשטרה חוקרת חשד לפיו טופס מועד החורף של הבחינה, ברמה של 3, 4 ו-5 יחידות לימוד, הודלף לידי התלמידים. מבדיקת משרד החינוך עולה כי הטפסים הועברו לתלמידים תמורת סכום של כ-250 שקלים. עד כה לא התבררה זהות המדליפים.

משרד החינוך מסר בתגובה, כי "פנינו באופן יזום למשטרת ישראל, בעקבות חשד לאי קיום טוהר הבחינות בבית ספר מסוים. אנו סומכים על משטרת ישראל שתחקור את המקרה ותגיע לחקר האמת, והדבר יאפשר להעניש את האחראים לפגיעה בטוהר הבחינות".

בשנים האחרונות דלפו בחינות הבגרות במתמטיקה מספר פעמים. כך למשל, שובש בשנה שעברה מועד הקית של הבחינה בשל הדלפתה. עקב כך, הוחלפה הבחינה ימים ספורים לפני מועדה ונגרמו עיכובים ביום הבחינה. שני החשודים בהדלפה דאז, מורה בבית ספר תיכון וחברה בצוות שחיבר את הבחינה, נחקרו בחשד שהדליפו גם את טופס מועד ב' של הבחינה במועד האחרון – הבחינה שבגינה נחקר התלמיד מסכנין.

בהכנת הכתבה השתתף ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully