וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת דחתה הצעת חוק להורדת המע"מ על המים

פנחס וולף

16.2.2011 / 14:55

ראש הממשלה אמנם הבטיח לציבור כי בכוונתו להילחם בגל התייקרויות, אך הקואליציה דחתה הצעת חוק שביקשה להסיר את תשלום המע"מ על המים

חרף הבטחות ראש הממשלה להקל על הציבור, הצעת החוק להורדת תשלום מס ערך מוסף על מחיר המים נפלה היום (רביעי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת ברוב של 50 נגד 34.

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אשר יזם את ההצעה יחד עם ח"כ רונית תירוש (קדימה), נאלץ להצביע נגד החוק שהוא עצמו הציע, זאת כחלק מהמשמעת הקולאיציונית. ח"כ מירי רגב (ליכוד), אשר ניהלה מאבק על הורדות המחירים, נעדרה באופן הפגנתי מהמליאה בעת ההצבעה למרות שהיא חברה בקואליציה. בתגובה לקריאות של חברי קדימה כלפיה, אמרה רגב כי "לפחות אני יוצאת מהאולם כשמצפוני לא נותן לי להשתתף בהצבעה".

"כל מוסדות התעשייה מתקזזים על המע"מ המוטל על המים. היחידם שאינם יכולים להתקזז הם האזרחים", אמרה ח"כ רונית תירוש לפני ההצבעה. "אתם מתעקשים להיכנס לכיסו של האזרח ולגבות עוד ועוד מסים". ח"כ רגב קראה קריאות ביניים במהלך דבריה, וח"כ תירוש השיבה לה בחריפות: "תשתקי. אתם לא הייתם בהפגנה כמוני, ואתם לא הייתם קשובים לרגשות הציבור".

"ממשיכים במדיניות חיסול השכבות החלשות"

לאחר ההצבעה, ביקרה תירוש את דחיית החוק ואמרה כי "הפלת הצעת החוק מוכיחה שרק תאוות מסים עומדת מול עיני הממשלה המתעקשת לשלוח את ידה לכיסו של הציבור הישראלי אפילו בנושא מיסוי מיותר כמו המע"מ על המים. ההצעה נופלת בגלל משחקי אגו על גבו של הציבור".

במפלגת קדימה לא נשארו אדישים למהלך. "נתניהו שוב משקר לציבור ברגע האמת", נמסר בהודעה מטעם המפלגה, "לאחר שהבטיח רק לפני שבוע להקל על הציבור במחירי המים, עשה כל שביכולתו להפיל את הצעת החוק. נתניהו והליכוד ממשיכים במדיניות חיסול מעמד הביניים והשכבות החלשות. נתניהו וחברי הליכוד טובים בלדבר על לעזור לחלשים, אך כושלים בכל הזדמנות לעזור להם באמת".

יו"ר הקולאיציה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), הגיב לדברים של קדימה ואמר כי היא "שוב בוחרת בתרגילים פוליטים זולים". לדברי אלקין, "בימים אלו מתקיים משא ומתן בין צוותי הממשלה לרשויות המקומיות על מחירי המים ותאגידי המים. ח"כים מהקואליציה ביקשו להמתין עם החקיקה, שנועדה לתקן רפורמה שקדימה בעצמה קידמה בממשלה הקודמת. בסופו של יום, קדימה מביכה את עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully