וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לאירן: הפסיקו האלימות נגד המפגינים

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס למהומות באירן, וביקר את מדיניות היד הקשה בה נוקט המשטר בניסיון לדכאן. על המצב במצרים אמר: "הם בדרך הנכונה לקראת מעבר לדמוקרטיה"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, התייחס הערב (שלישי) במסיבת עיתונאים שערך בבית הלבן להפגנות באירן. לדבריו, "זה אירוני שהמשטר האירני מעמיד פנים שהוא חוגג את הנעשה במצרים, כשלמעשה הם נוקטים בהיפוך גמור למה שקרה שם: הם יורים ומכים מפגינים, שכל רצונם הוא להביע את דעתם בצורה שלווה".

לדבריו, "התקווה שלי והציפיות שלי הן שלעם האירני יהיה האומץ להביע דעתו ותשוקתו לחופש ולממשל שמייצג אותו". עם זאת, אובמה הדגיש כי ארה"ב אינה יכולה להשפיע באופן ישיר על הנעשה בתוך אירן.

בהתייחסו למצב במצרים אמר אובמה כי מנהיגי הצבא במצרים שולחים "סימנים נכונים", בכל הנוגע למעבר לקראת דמוקטיה. מנגד, העביר אובמה ביקורת על ההנהגה האירנית, בשל האלימות שהיא נוקטת בניסיונותיה לדכא את ההפגנות נגד המשטר.

אתמול התייחסה למהומות באירן גם מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, ששיבחה את אומץ ליבם של המפגינים וקראה לממשל בטהרן ללכת בעקבות מצרים ולשנות את המערכת הפוליטית במדינה. "אנחנו תומכים בזכויות העם באירן. מגיעות להם אותן הזכויות שתבעו המפגינים במצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully