וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של הרב עובדיה: על נשים ללמד רק עד כיתה ד'

מוטי לוי

10.2.2011 / 8:49

הרב אברהם יוסף, בנו של מנהיג ש"ס ורבה של חולון, קבע כי יש "איסור גמור לאישה ללמד ילדים מעל גיל תשע". בשיחה עם מאזין ב"רדיו קול חי" הסביר: "אלו ילדים שכבר מבינים וזו פריצות"

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות רדיו "קול חי")

הרב אברהם יוסף, רבה של העיר חולון ובנו של מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף, פסק בימים האחרונים כי לאישה אסור ללמד ילדים מעל גיל 9. לדברי הרב, "אם זה היה קצת יותר מגיל תשע עדיין אני אעלים עין, אבל מעבר לכיתה ג', בכיתה ד' ומעלה, זה נקרא שהאישה עומדת בפני ילדים שמבינים וזו פריצות – זה איסור גמור לאישה ללמד כיתות ד' ומעלה", צוטט הרב ברדיו החרדי "קול חי".

הרב התייחס לשאלת מאזין שתהה האם אישה יכולה ללמד ילדים את קריאת התורה של בר המצווה. בתשובה אמר הרב יוסף למאזין, כי "עם כל הכבוד, זה איסור גמור. אינני יודע אם יש אדם ירא שמיים שמסוגל לתת רשות לאישה ללמד ילד באופן אישי. מדובר באיסור מהתורה ולכן ההקפדה כאן צריכה להיות מלאה".

הרב גם ניצל את ההזדמנות שנקרתה בפניו בכדי לפרוס את משנתו בעניין שוויון בין המינים. "לצערי הרב, בזמן האחרון אנחנו שומעים כל מיני שיגעונות – ואני קורא לזה בהדגשה שיגעונות – של נשים שמנסות להיות כמו גברים בשם השוויון. זה עיוות, זו האידיאולוגיה של פרעה שניסה להשוות בין הגברים לנשים. זו דרך לא נכונה". הרב הוסיף וביאר את משנתו בכך ש"הקדוש-ברוך-הוא יצר אותנו שונים, הוא יצר אותם באופן נפרד. לאישה יש את הכלים שלה והיכולות שלה, אז שלא תפלוש למקומות לא נכונים".

בארגון הנשים 'קולך' של הציונות הדתית הגיב על דבריו של הרב יוסף ואמר כי "לא ראוי בעיננו לייחס מחשבות מסוג זה לילדים בגיל צעיר כל כך. זהו ביטוי לחוסר האמון באפשרות של שיחה אנושית בין אישה וילד, שיש בה לדעתנו הכוונה חינוכית וערכית חשובה. אנו מבקשות לתהות מדוע לא שמענו את הרב יוסף מסתייג מגברים שעומדים בראש מוסדות בהן לומדות בנות בגיל ההתבגרות וגברים רבים אחרים שמלמדים בהם. מי שמצביע על הבעייתיות רק בנשים שמלמדות ילדים אך לא להפך, נוהג בצביעות ולא בצניעות. יש צורך דחוף לרסן את העיסוק הבלתי צנוע בצניעות, המתייחס לבני אדם שנבראו בצלם כמי שחוץ מיצר שאין להם יכולת לרסנו, אין להם בעולמם דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully