וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוצצו השיחות בין הקוריאות: נציגי הצפון נטשו

רק אתמול חודשו השיחות בין צפון קוריאה לדרומה אחרי ארבעה חודשי נתק, וכבר הן הגיעו אל סופן העגום. הסיבה, ככל הנראה: הדרום ביקש התנצלות על הטבעת המשחתת והפגזת האי, הצפון סירב

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

יום לאחר שהחלו, הגיעו היום (רביעי) שיחות הפיוס בין צפון קוריאה ודרום קוריאה לסיומן העגום. "היום בכפר פאנמונג'ון ('כפר השלום'), המשיכו דרום וצפון קוריאה בפגישה בדרגי העבודה המשניים של השיחות המשותפות בין קציני הצבא הבכירים, אך הן הסתיימו ללא תוצאות", הכריז ראש משלחת הדרום לשיחות, קולונל מון סאנג-קיון.

מוקדם יותר הבוקר עוד היו הצדדים אופטימיים. בדרום הודיעו כי קיבלו את בקשת הצפון לפתוח, במקביל לשיחות הצבאיות, בשיחות הומניטריות בתיווך הצלב האדום, סביב נושא איחוד משפחות שהופרדו במהלך מלחמת קוריאה בשנות ה-50, ונראה היה שהמגעים עולים על המסלול הנכון.

אלא שכעבור שעות ספורות השתנו הזמירות מחצי האי: נציגי צבא הצפון עזבו בזעם את השיחות, שחודשו רק אתמול לאחר ארבעה חודשים של נתק. אמנם לא נמסר דיווח רשמי על הסיבה לכשלון השיחות, אך סלע המחלוקת היה ככל הנראה עמדותיהם השונות של הצדדים בעניין התקריות האלימות בשנה האחרונה.

"דרום קוריאה דרשה מהצפון התנצלות על התקרית בצ'אונן (הטבעת המשחתת) וביאונפיאונג (האי שהופגז)", מסביר פרופ' יאנג מו-ג'ין, מומחה לצפון קוריאה מהדרום. "אך בצפון רצו להבהיר את הסוגיות בשיחות בדרגים בכירים יותר, בדרכם שלהם, ורצו להרחיב את נושאי השיחות. ככל הנראה, השיחות נעצרו בשל חילוקי דיעות בין שני הצדדים בנושאים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully