וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק: ניסה לרצוח מאייר קריקטורת מוחמד - ונכלא

בית משפט בדנמרק גזר תשע שנות מאסר על אזרח סומלי, שניסה לרצוח בשנה שעברה את מאייר הקריקטורה הידועה של הנביא מוחמד. עם פרסומה, עוררה הקריקטורה מהומה גדולה

אזרח סומלי בן 29 נשלח היום (שישי) לתשע שנים בכלא על ידי בית משפט בדנמרק, בגין ניסיון לרצח של מאייר הקריקטורה הידועה של הנביא מוחמד. בשנת 2005, עת פורסמה הקריקטורה בעיתון הגדולה בדנמרק, היא עוררה מהומה גדולה בעולם הערבי. בתגובה לקריקטורה, פרץ הנאשם בשנה שעברה לביתו של המאייר, קורט וסטרגארד, וניסה לרצוח אותו באמצעות גרזן.

עם פרסום הקריקטורה, ביחד עם קריקטורות נוספות של הנביא (בהן פוגעות יותר ופחות בעולם המוסלמי), היא עוררה מיד את זעמו של העולם המוסלמי. בתחילה הובעה מחאה מצדם של מהגרים מוסלמים בדנמרק עצמה, אך במהרה התפשטה המחאה לעולם כולו. בעולם הערבי ובאירופה יצאו מאות אלפי מפגינים מוסלמים לרחובות, שהעלו באש דגלי מדיניות אירופיות, קראו לחרם על מוצרים דניים ודרשו נקמה על פרסום הקריקטורות. באירן, לעומת זאת, יזמו בתגובה לקריקטורה תחרות בינלאומית של ציור קריקטורות בנושא השואה.

הגורמים הקיצוניים בעולם המוסלמי ניצלו את הקריקטורה לאיומים חריפים יותר: הג'יהאד האיסלמי איים שינקום את העלבת הנביא, ומנהיג אל-קאעדה, אוסמה בן-לאדן, הבטיח 150 אלף דולרים למי "שישחט כמו כבשה" את מאייר הקריקטורה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully