וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה אסירת תודה: "יאסי" עברה ללא נפגעים

סופת הצקלון, מהחזקות בהיסטוריה, לא גבתה קורבנות בנפש - ובאחד המקלטים אף נולדה תינוקת בזמן שבחוץ עקרה הרוח גגות והחריבה בתים. האוסטרלים מחמיאים לעצמם על ההיערכות המוצלחת

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

באוסטרליה נושמים היום (חמישי) לרווחה: סופת הצקלון העזה "יאסי", שהכתה ביממה האחרונה במלוא עוצמתה במדינת קווינסלנד שבצפון מזרח המדינה, לא גרמה לנפגעים. הנזק לרכוש הוא כמובן גדול, ומהאזור מתחילות לזרום תמונות של בתים שנחרבו לחלוטין, או נותרו ללא גג.

נזקי סופת הצקלון "יאסי" בקווינסלנד, אוסטרליה. רויטרס
בית שנותר ללא גג/רויטרס

"יאסי", מסופות הצקלון החזקות ביותר שנמדדו בעולם, חלפה על פני על פני שטח שגודלו כגודלה של איטליה, עם רוחות שהגיעו לכ-300 קמ"ש. היעדר נזק גדול ונפגעים מיוחס גם להכנה הטובה של תושבי האזור לאסון, שנערכו מבעוד מועד, פינו את בתיהם והתקבצו במקלטים.

מאחד המקלטים בעיירה קיירנס התקבלה בשורה משמחת במיוחד: תינוקת נולדה הלילה לתושבת ממוצא יפני, בדיוק בזמן שבחוץ השתוללה הסופה. אפילו ראש ממשלת אוסטרליה, ג'וליה גילארד, לא יכלה להתעלם מהמאורע המרגש: "אני חושבת שאוסטרלים רבים שמחו לראות הבוקר את החדשות לפיהן יש לנו חיים אוסטרלים חדשים, תינוקת שנולדה במרכז הפינוי בנסיבות הללו. ובכל זאת, היו כמובן גם נזקים".

נזקי סופת הצקלון "יאסי" בקווינסלנד, אוסטרליה. רויטרס
בתים הוחרבו לחלוטין/רויטרס

בעיר טונסוויל ובערים נוספות באזור עדיין קיימת סכנת שיטפונות, בשל הגשמים הכבדים שהביאה עמה הסופה. כ-200,000 בתים נותקו מרשת החשמל, אך כבלי המתח הראשיים לא נפגעו.

למרות הפגיעה הקלה יחסית של יאסי, בקווינסלנד לא ממש יכולים לנוח - שם עדיין מתמודדים עם נזקי השטפונות האדירים שסחפו את האזור בחודשים האחרונים, הנאמדים בלמעלה מעשרה מיליארד דולר.

נזקי סופת הצקלון "יאסי" בקווינסלנד, אוסטרליה. רויטרס
עדיין קיימת סכנת שיטפונות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully