וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת צפויה לאשר הרכב הוועדות לחקירת השמאל

פנחס וולף

1.2.2011 / 6:01

הרכבן של ועדות החקירה הפרלמנטריות לחקר ארגוני השמאל ייקבעו בדיון בוועדת הכנסת. הוועדה צפויה לאשר קיום הוועדות ברוב של עשרה ח"כים לעומת שבעה מתנגדים

ועדת הכנסת תדון היום (שלישי) בהרכב ובסמכויות ועדות החקירה הפרלמנטריות בראשות חברי הכנסת פאינה קירשינבאום (ישראל ביתנו) ודני דנון (ליכוד). הערכה היא כי במהלך הישיבה שתחל בשעה 12:00 תאשר ועדת הכנסת את המנדט של ועדות החקירה ברוב של עשרה תומכים מול שבעה מתנגדים. ועדת החקירה בראשות ח"כ דנון תתמקד בין היתר בבחינת מעורבות ממשלות וגופים זרים במימון גופים הפועלים נגד המדינה וברכישה מאורגנת של קרקעות בישראל. הוועדה בראשות ח"כ קירשנבאום תתמקד בחקירת מקורות המימון של ארגונים בישראל.

תחילה, היתה אמורה כל אחת מהוועדות למנות תשעה חברים, אלא שבשל העובדה שסיעות קדימה, העבודה ומרצ הודיעו על החרמת הדיונים וסירבו לשלוח נציגים לוועדות, כל ועדה תמנה שישה חברים בלבד. הסיעות הערביות אומנם החרימו את הוועדות, אולם הן ביקשו לשלוח נציגים מפתיעים מטעמן: את ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) לוועדה בראשות דנון ואת ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) לוועדה בראשות קירשינבאום.

הרכב הוועדות - על פי מפתח סיעתי

הרכב הוועדות נקבע לפי מפתח סיעתי: הליכוד ישלח שני נציגים לכל ועדה, קדימה אמורה היתה לשלוח מספר נציגים דומה. גם ישראל ביתנו וגם ש"ס ישלחו נציג לכל ועדה ויתר הסיעות ישלחו נציגים על פי צירופים: המפלגות הערביות יחד היו אמורות לשלוח נציג לכל ועדה, סיעות העבודה ומרצ אמורות היו לשלוח גם הן נציג לכל ועדה, ושלוש הסיעות: יהדות התורה, האיחוד הלאומי והבית היהודי, שולחות מטעמן נציג לכל ועדה.

נכון לעכשיו, מלבד הליכוד יתר הסיעות כבר בחרו את נציגיהן. בוועדה של קירשינבאום יהיו חברים מלבדה ומלבד רותם גם חברי הכנסת אורי מקלב, אברהם מיכאלי ועוד שני נציגי ליכוד. ואילו בוועדה של דנון יהיו חברים מלבדו ומלבד בן ארי גם אריה אלדד, ניסים זאב, אנסטסיה מיכאלי וחבר נוסף מהליכוד.

לפני כן, בשעה 10:00, צפויה ועדת החוקה לאשר בהכנה לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק "חובת גילוי לגבי מי שנתמך על ידי ישות מדינית זרה". ההצעה - של חברי הכנסת זאב אלקין (ליכוד), דוד רותם (ישראל ביתנו), אברהם מיכאלי (ש"ס) ועתניאל שנלר (קדימה) – קובעת כי כל גוף שמקבל מימון ממדינה או מישות מדינית זרה יחויב לדווח על כך לרשם המפלגות ובאתר האינטרנט שלו. בנוסף, בקמפיין ציבורי שימומן מאותן תרומות יחויבו לכתוב מהיכן הגיעה התרומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully