וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל בירושלים: "הפסיקו הבנייה בהתנחלויות"

פנחס וולף

31.1.2011 / 17:39

כחלק מביקורה הרשמי של קנצלרית גרמניה בישראל, נערכה היום ישיבה משותפת לממשלות גרמניה וישראל. מרקל דיברה בעיקר על הנושא הפלסטיני ונתניהו ציין כי ישראל היא "אי של יציבות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

ישיבת ממשלה משותפת בין ממשלת ישראל לממשלת גרמניה, התקיימה היום (שני) כחלק מביקורה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל בישראל. הישיבה עסקה בעיקר בנעשה במצרים ובתהליך המדיני עם הפלסטינים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח את הישיבה ואמר כי "אנו בתקופה סוערת ולא יציבה, יש לנו רצון לקדם את היציבות, השלום והביטחון באזור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בירושלים. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"יש לנו ערכים דומים". נתניהו ומרקל/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בהמשך אמר נתניהו למרקל כי "ישראל עוקבת בעירנות רבה על מה שקורה במצרים. ישראל היא אי של יציבות באזור בו יש משטרים משתנים". מרקל התמקדה בדבריה בעיקר בנושא הפלסטיני, וקראה לנתניהו להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, שכן "חשוב להאיץ את התהליך מול הפלסטינים", כלשונה. נתניהו השיב ואמר: "גם אני חושב שהתהליך צריך להתקדם במשא ומתן, יש להתחיל במשא ומתן ישיר עם הפלסטינים שבו ידונו כל נושאי הליבה. אני מאמין שהסכם עם הפלסטינים הוא בר הישג, ואני מקווה שגרמניה תהיה שותפה לתהליך". נתניהו התייחס בדבריו גם לנושא האירני, ואמר כי יש להפעיל סנקציות כלכליות שיהוו איום על אירן.

ראש הממשלה התייחס גם ליחסים הכלכליים בין ישראל לגרמניה, ואמר כי "נחתמו בין המדינות שבעה הסכמים הנוגעים ליחסים כלכליים וחברתיים, אנו בעלי ברית ויש לנו רצון לחזק את היחסים בין שתי המדינות". מרקל הסכימה ואמרה: "יש לנו ערכים דומים ועל בסיס זה קל מאוד לשתף פעולה. אנו מדברים על שלום במזרח התיכון, ומבקשים בהמשך גם לדון בנושאים רחבים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully