וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצ"ר: לחקור מי אחראי למודעות ה"פוטש בקריה"

יהושע בריינר

31.1.2011 / 0:03

בעקבות מודעות שפורסמו בעיתונים הטוענות כי הרמטכ"ל סיכל את מינוי האלוף גלנט כמחליפו, פנה הפצ"ר למשנה לפרקליט המדינה בדרישה לבחון האם יש לפתוח בחקירה פלילית נגד יוזמי המודעות

הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף אביחי מנדלבליט, פנה אמש (ראשון) למשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן, בדרישה לבחון אם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית נגד מי שעומדים מאחורי המודעות שפורסמו אתמול בעיתונים, בהן מואשמים הרמטכ"ל "וחבורתו" בסיכול מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. במודעה מואשמים אשכנזי וכן דובר צה"ל, תא"ל אבי בניהו, בביצוע הפיכה בצה"ל.

אתמול פורסמו בעיתונים מודעות החתומות על ידי "אזרחים שאינם מכירים את גלנט אישית ומודאגים מהפוטש בקריה", בהן נטען כי אשכנזי עומד מאחורי הניסיון לסכל את מינוי גלנט לרמטכ"ל. "חבורת גבי אשכנזי, אבי בניהו, הרפז ועיתונאי החצר שלהם עומדים לנצח ולסכל את בחירתו הדמוקרטית של גלנט לרמטכ"ל", נכתב במודעה. "ציד המכשפות באמצעות כלי התקשורת שחברו יחד לחסל את גלנט ממניעים זרים, מזכיר תקופות חשוכות".

מקורבי גלנט: אין לנו קשר למודעה בעלת הסגנון הגס

בעקבות פרסום המודעה, פנה מנדלבליט לניצן בבקשה שיבדוק האם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית כנגד מי שעומד מאחורי המודעה. "המודעה שפורסמה מייחסת לרמטכ"ל ולדובר צה"ל עבירה חמורה של קשירת קשר בניסיון להביא לסיכול החלטות הדרג המדיני", כתב הפצ"ר במכתבו, "זוהי הוצאת לשון הרע וניסיון לפגוע בשמם הטוב". מנדלבליט אף מדגיש במכתבו כי תא"ל בניהו נבדק בפרשת הרפז וכי נמצא שלא ידע על קיומו.

גורמים המקורבים לרמטכ"ל המיועד יואב גלנט מכחישים כל קשר לפרסום המודעה. לדבריהם, "אין לנו קשר למודעה שפורסמה בעיתונים. מדובר במודעה בעלת סגנון גס ובוטה שאינו מקובל עלינו. לא נרד לרמה כזאת. מי שהוציא את המודעה פעל על דעת עצמו ועצם האנונימיות של המודעה מעידה על פחדנות".

(עדכון ראשון:20:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully