וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוושינגטון פוסט לאובמה: נתק הקשרים עם מובארק

מאמר המערכת של ה"וושינגטון פוסט" קורא להפסיק את הסיוע הצבאי למצרים ומותח ביקורת על התנהלות ממשל אובמה. ה"ניו יורק טיימס": "לקצץ הסיוע אם לא יתרחש שינוי במערכת המצרית"

הממשל האמריקאי צריך לנתק את קשריו עם נשיא מצרים, חוסני מובארק, באופן מיידי: כך קובע הבוקר מאמר המערכת של העיתון "וושינגטון פוסט". "ארה"ב צריכה להשתמש בכל כוחה", נכתב במאמר, "וגם בסיוע הצבאי בסך למעלה ממיליארד דולר שהיא מעניקה למצרים מדי שנה, כדי להבטיח שמובארק יוותר על כסאו".

העיתון מותח ביקורת חריפה על התנהלותו של ממשל אובמה, "שנדמה כמפגר אחרי האירועים". למרות קריאותיו של אובמה להפסקת האלימות המופעלת נגד המפגינים והסרת החסמים על כלי התקשורת והאינטרנט במדינה, קובע העיתון, הצהרות ארה"ב מניחות ששלטונו של מובארק יימשך, ומניחות שהמשבר יבוא על סיומו דרך הידברות בין משטר מובארק למתנגדיו. "קרוב לוודאי שעמדה זו תוכח כלא מציאותית", נכתב במאמר המערכת, "בדומה להנחה הקודמת של הממשל האמריקאי לפיה ממשל מובארק הוא ממשל יציב המגיב לצרכים הלגיטימיים של העם המצרי. לאמיתו של דבר, קשה להניח שמובארק – אליו רוב המצרים מתייחסים כדיקטטור – יסכים לדיאלוג רציני עם מתנגדיו, ובטח שלא לאמץ רפורמות שהוא דחה במשך עשורים".

"במקום לקרוא למובארק לבצע רפורמות", חותם המאמר, "הממשל צריך לסייע להטמעה שלווה של האופוזיציה. הוא צריך להושיט ידו למוחמד אל בראדעי ומנהיגי אופוזיציה מתונים אחרים, והוא צריך להבהיר לצבא המצרי שהדיכוי האלים של המהומות יפגע משמעותית ביחסיו עם ארצות הברית".

הטיימס: "לקצץ בסיוע ללא רפורמה במערכת המצרית"

גם הניו יורק טיימס תקף במאמר המערכת שלו את הנשיא מובארק וטען כי הנשיא "הפגין שחצנות וחוסר-אכפתיות למצב" וכינה את פעולות הנשיא מובארק מאז יום שישי "סימן לחולשה", תוך שהוא מציין לגנאי את חסימת שירותי האינטרנט במדינה.

"מובארק התמודד עם המהומות המתגלגלות ברמות מתגלגלות של אלימות ודיכוי", נכתב במאמר. העיתון אף השווה את המהומות במדינה לאלו שבתימן וטען כי בשתי המדינות, האזרחים זכאים לדרווש שיפור בזכויותיהם.

"מר אובמה חייב לקחת בחשבון קיצוץ בסיוע למצרים אם מר מובארק יהפוך את המחאה למהומות למרחץ דמים וייכשל בפתיחת המערכת הפוליטית המצרית", סיכם העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully