וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-בראדעי: "איני במעצר, האינתיפאדה תימשך"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.1.2011 / 13:14

חתן פרס נובל, שאתמול דווח כי הושם במעצר בית, הבהיר כי הוא מתכוון להשתתף בהפגנות היום במצרים: "אינתיפאדת העם המצרי תימשך עד להשגת יעדיו - סילוק המשטר וגיבוש חוקה חדשה"

מוחמד אל-בראדעי, חתן פרס נובל לשלום ומראשי הקוראים להדחת הנשיא מובארק במצרים, התראיין הבוקר (שבת) לרשת אל-ג'זירה, וטען כי בניגוד לדיווחים מאתמול, הוא אינו נמצא במעצר בית, ומתכוון להשתתף בהפגנות היום. עוד הבהיר, כי "אינתיפאדת העם המצרי תימשך עד לסילוק המשטר".

"ההפגנות אתמול לא היו אלימות", טען אל-בראדעי. "כל האלימות באה מצדם של כוחות הביטחון נגד המפגינים. אין שום הוכחות שאני נמצא במעצר בית, ולכן בכוונתי לצאת היום אחר הצהריים ולהשתתף בהפגנה. השמועות לפיהן הושמתי במעצר בית נועדו כנראה להפחיד את הציבור".

לדבריו, לעם המצרי יש זכות להביע את עמדתו באמצעות הפגנות ברחובות. הוא האשים את משטר מובארק ב"כישלון בהשגת השאיפות של הציבור", ולפיכך, לדבריו, "עליו להתפטר".

מוחמד אל-בראדעי מסתתר במסגד במהלך ההפגנות בקהיר. רויטרס
אל בראדעי במסגד בו הסתתר אתמול מפני כוחות הביטחון/רויטרס

אל-בראדעי גם ביקש להעביר מסר לוושינגטון: "על הממשל האמריקאי להבהיר בצורה חדה את עמדתו: האם הוא ניצב לצד השלטון או לצד העם". הוא הכחיש את הדיווחים לפיהם גורמים "חיצוניים" עומדים מאחורי הפגנות המחאה במצרים והבהיר: "המחאה צמחה מתוך העם, לא מבחוץ".

לדברי אל-בראדעי, הוא אינו משתייך "לשום גוף או מפלגה", אך הבהיר: "מצרים חייבת לעבור שינוי". לבסוף שיגר איום: "אם המשטר לא יתפטר, אינתיפאדת העם המצרי תימשך עד להשגת כל יעדיו". לדבריו, "רק סילוק המשטר וגיבוש חוקה חדשה" יביאו שינוי למצרים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully