וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי העולם: "היציבות חשובה, החופש יותר"

מנהיגי העולם עוקבים בדאגה אחר הנעשה במצרים, ורובם קוראים לשלטון לאפשר לעם להביע את מחאתו. קנצלרית גרמניה מרקל: "היציבות חשובה ביותר, אך לא במחיר של חופש הביטוי"

רויטרס

(צילום רויטרס, עריכה: יותם בן דוד)

מנהיגי העולם עוקבים בדאגה אחר ההתפתחויות במצרים. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, התייחס הלילה (שבת) למהומות וקרא למפגינים ולרשויות במדינה לנהוג באיפוק ולהימנע מאלימות. הוא הדגיש כי ארצו תומכת בזכותו של העם המצרי להשמיע את קולו, ובשאיפותיו לעתיד טוב יותר.

אובמה סיפר כי שוחח עם מובארק בטלפון והפציר בו לערוך שינויים בממשלתו. לדבריו, "מה שנחוץ הם צעדים קונקרטיים לקידום זכויות העם המצרי". עוד אמר הנשיא האמריקאי כי הממשל בוושינגטון עוקב בדריכות אחר האירועים במצרים, וכי "דאגתנו הראשונה היא למנוע פגיעות בנפש. נמשיך לעמוד לצד העם המצרי בדרכו לעתיד חופשי ומלא תקווה", סיכם.

שר החוץ של בריטניה וויליאם הייג, קרא להנהגה בקהיר "להבין את הטינה שחשים המפגינים ולהתמודד עמה באמצעות עריכת רפורמות. כך דווח ב-BBC. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ביקשה מהמשטר לחדול מדיכוי אלים של המפגינים כדי לאפשר מחאה בדרכי שלום. במהלך הוועידה הכלכלית בדאבוס אמרה מרקל כי היציבות במצרים "חשובה ביותר, אך לא במחיר של חופש הביטוי".

גם שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר התייחס להפגנות במצרים. לדבריו, "אני תומך לחלוטין בשינוי במצרים, אולם התהליך צריך להיעשות בזהירות רבה מאוד". בלייר הדגיש כי "אם פותחים וואקום, הכל יכול לקרות. השאלה היא איך המצרים יתפתחו ויהפכו למודרניים"

ואילו בסין בחרו במדיניות של התעלמות, וחסמו את הגישה של מנועי החיפוש לערך "מצרים", ככל הנראה בניסיון למנוע מהגולשים הסינים גישה לכל מידע שעלול לעורר תסיסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully