וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקירה ברוסיה: פיגוע קודם נכשל בגלל SMS

חקירת הפיגוע בשדה"ת במוסקבה מעלה ממצאים מגוונים. לפי אחד הדיווחים, פיגוע קודם שתכנן אותו תא טרור נכשל שעות לפני המועד, כשהודעת SMS מקרית הפעילה את המטען והרגה את המחבלת

מנגנוני הביטחון ברוסיה ממשיכים לחקור את פיגוע ההתאבדות שאירע ביום שני השבוע בשדה התעופה דומודדובו במוסקבה וגבה את חייהם של 35 בני אדם, ובודקים קשר בינו לאירוע טרור אחר בבירה - מתקפת טרור שתוכננה להתבצע בערב השנה החדשה, אך הסתיימה ב"תאונת עבודה".

לפי הדיווח על הפרשה ב"טלגרף" הבריטי, המצטט "מקורות ביטחוניים ברוסיה", מחבלת הייתה אמורה להתאבד עם חגורת נפץ במרכז העיר, אך שעות לפני כן קיבלה הודעת טקסט ובה ברכת שנה טובה לטלפון שממנו הורכבה מערכת ההפעלה של המטען, וכתוצאה מכך הוא התפוצץ והיא נהרגה. אותה מחבלת, לפי הדיווח, השתייכה לאותו תא טרור שעומד גם מאחורי הפיגוע האחרון.

הדיווח מתיישב עם פרסומים מאתמול, לפיהם המחבלת שהתאבדה בפיגוע בשדה התעופה השתייכה לתא טרור של "אלמנות שחורות" - נשותיהם של אנשי מיליציה מצפון הקווקז שנהרגו בלחימה עם כוחות הביטחון הרוסיים - שהפעיל חוליה נוספת באזור מוסקבה.

פרחים ונרות זיכרון בשדה התעופה דומודדובו במוסקבה, יומיים לאחר הפיגוע. רויטרס
פרחים ונרות לזכר קורבנות הפיגוע בשדה התעופה/רויטרס

במקביל, ממשיכים להתפרסם ברוסיה דיווחים אחרים ושונים לגבי חקירת הפיגוע, שאף גורם לא קיבל עליו עדיין אחריות. העיתון "קומרסנט" דיווח היום כי אדם ממוצא רוסי-סלאבי החבר בארגון טרור איסלמי מצפון הקווקז מבוקש על ידי השלטונות בגין מעורבותו בפיגוע. לפי הדיווח, האיש, ששמו רזדובודקו ומוצאו ממחוז סטברופול, משתייך לארגון המיליטנטי "נוגייסקי דזהמאט", וייתכן שהוא מתכנן הפיגוע. סטברופול הוא אחד המחוזות השקטים יחסית בצפון הקווקז, בייחוד לעומת צ'צ'ניה וצפון דגסטן, שם התרחש אמש פיגוע התאבדות עם חמישה הרוגים. אתמול אמר ראש הממשלה ולדימיר פוטין כי לפי החקירה עד כה, המחבלים אינם מצ'צ'ניה.

סוכנות הידיעות ריא-נובוסטי ציטטה היום "מקור משטרתי", לפיו הרשויות הצליחו להרכיב עד כה רשימה של עשרה חשודים במעורבות בפיגוע. "העדויות ממשיכות להוביל לצפון הקווקז", אמר המקור. "המחבלים באו משם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully