וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד "התרגיל המסריח": מטהרי אוויר רוססו בכנסת

19.1.2011 / 18:20

מליאת הכנסת קיימה דיון בהודעת הממשלה על השינויים בהרכב השרים, בעקבות פרישת ברק מהעבודה. חברי קדימה ריססו במהלך הדיון ממטהרי אוויר, נגד "התרגיל המסריח" של ברק

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

מליאת הכנסת קיימה הערב (רביעי) דיון על השינויים בהרכב הממשלה, בעקבות פרישתם של אהוד ברק וארבעה חברי כנסת נוספים ממפלגת העבודה. הח"כים שנותרו בעבודה וכן ח"כים מסיעות אחרות באופוזיציה תקפו בחריפות את אהוד ברק על המהלך. בתום הדיון אושרו השינויים בממשלה לה ברוב של 53 תומכים מול 40 מתנגדים.

בשעה שיו"ר הכנסת ראובן ריבלין הזמין את ח"כ אורית נוקד להישבע אמונים כשרה, קמו חברי כנסת מקדימה ושלפו מטהרי אוויר וריססו בחלל המליאה מהתרסיס. בעקבות כך, ריבלין הורה למשמר הכנסת להוציאם מהמליאה וצעק לעברם: "תתביישו לכם. אתם חרפה ובושה לדמוקרטיה הישראלית". לאחר שיצאו, אמר ח"כ איתן כבל: "לפחות שהיו מרססים ריח נעים". ריבלין הוסיף: "אנחנו נטפל בהם, יש גבול לסבלנות של הכנסת".

עוד לפני הסערה המליאה התייחס חבר הכנסת איתן כבל (עבודה) לפילוג מפלגתו ואמר: "אני שמח שהגענו לזמן הזה, אני מרגיש תחושה גדולה של התעלות". הוא הוסיף כי, "קודם לא היה מי שיעמדו על זכותה של מפלגת העבודה, גם אם היו אנשים כמוני שרצו לקום ולהגן. איך תיתכן מפלגה סוציאלית כשהמנהיג שלה גר באקירוב?", שאל.

חברו לסיעה, השר היוצא לענייני מיעוטים, אבישי ברוורמן, אמר: "יש כאן תעודת פטירה, אות קלון לדמוקרטיה הישראלית. איבדנו את הכבוד זהו מותם של הערכים וכללי המשחק הדמוקרטיים. ברק שוב ברח אך הפעם הציב רף שאיש לא הגיע אליו בהיסטוריה של ישראל. הממשלה הזאת תוחלף. היא תוחלף כי היא לא מובילה לתהליך שלום אמיתי. אין לה לגיטימציה בעולם".

ח"כים מהאופוזיציה מרססים מטהרי אוויר במליאת הכנסת. עומר מירון
מחאה על "התרגיל המסריח"/עומר מירון

ח"כ עמיר פרץ החליט לשאת נאום קצר במיוחד, "נאום התודה רבה". "תודה רבה אהוד ברק", אמר, "תודה רבה שנתת הזדמנות להציל את הדמוקרטיה, לחזור לערכים, תודה שקבעת נייר לקמוס מהי שחיתות. תודה רבה אהוד ברק".

שר הרווחה לשעבר, יצחק הרצוג תקף אף הוא את ברק ואמר: "אהוד ברק – לא הצלחת לפרק את העבודה ולא תצליח. זה לא יעזור לך. נשקם אותה ונבריא אותה. זה לא קל אבל פוליטיקה זה לא מקום קל לאף אחד אבל המטרה הנשגבה היא זאת שתוביל אותנו. זה הבית שלנו ולא תצליח לחסל אותה. ישבנו בישיבת סיעה והרגשנו כאילו העול הוסר מעל צווארינו".

גם ח"כ דניאל בן סימון, אחד משמונת חברי הכנסת שנותרו במפלגת העבודה, ביקר בדיון את שר הביטחון. "הא יכול לעבוד תחת כל ממשלה, הוא קבלן ביצוע של כל דבר. רוצה נסיגה - תהיה נסיגה, רוצה מלחמה - תהיה מלחמה". בן סימון הוסיף כי "ברק היה השסתום של מפלגת העבודה, התפלאתי מעוצמת ההתנגדות כלפיו. הוא מנע מאנשים את התקווה מהמפלגה הזאת. מאז שעזב, אנשים רוצים לחזור לביתה אל המפלגה."

מוקדם יותר היום אישרה הממשלה את סבב המינויים החדשים. במסגרת התפקידים החדשים בממשלה, השר שלום שמחון יעבור ממשרד החקלאות למשרד התמ"ת, ויקבל על עצמו גם את תיק המיעוטים. משרד המיעוטים עצמו יבוטל. אורית נוקד, שהייתה סגנית שר התמ"ת, תמונה לשרת החקלאות. מתן וילנאי יקודם מסגן שר הביטחון, לשר הממונה על הגנת העורף - אשר יעבור להיות משרד נפרד ממשרד הביטחון. עוד סוכם, כי תיק הרווחה יעבור למשמורת של שלושה חודשים לידי שר התקשורת משה כחלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully