וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הקרקעות: מבקר המדינה זימן לשימוע את גלנט

18.1.2011 / 20:11

האם מינוי הרמטכ"ל יעוכב? לינדנשטראוס החליט לזמן אליו את האלוף גלנט לבירור במשרדו בעקבות ממצאים חדשים בפרשה. רק בסיום הבדיקה יהיה ניתן לקדם את מינויו

תאגיד כאן

פרשת הקרקעות של הרמטכ"ל המיועד, האלוף יואב גלנט, מאיימת לעכב את מינויו לתפקיד. אמש (שלישי) פורסם כי בראשית השבוע הבא יגיע גלנט למשרדי מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, שם הוא צפוי לעבור מעין שימוע או הליך מתן עדות, שרק בסופו אפשר יהיה לקדם את הליך המינוי.

במקביל לבירור במשרד המבקר, עורכי הדין נדב אפלבאום וזיו גלסברג, המייצגים את מפלגת התנועה הירוקה, העותרת ב"בג"ץ גלנט", הגישו היום לבית המשפט בקשה למתן צו ביניים, במטרה למנוע את כניסת גלנט לתפקיד הרמטכ"ל ב-14 בפברואר, ובקשה נוספת להורות לפרקליטות לחשוף את תמצית דו"ח מבקר המדינה בעניינו של גלנט.

החלטת המבקר לזמן אליו את גלנט התקבלה בעקבות חומר רב שנאסף במשרדו, שמלמד כי החלטת בג"ץ בעניין הייתה שגויה וחלקית. גורם המקורב לבדיקה אמר לערוץ 2 כי מהחומר עולה "חשד לשוד קרקעות גדול", שרק עדות חדשה, כנראה של גלנט עצמו, תוכל לשנות את התמונה.

מבקר המדינה העביר ביום ראשון לפרקליטות המדינה חומרים מבדיקה שערך בנוגע לטענות שהועלו בדבר שימוש שלא כדין בקרקע במושב עמיקם על ידי גלנט. בהודעה שנמסרה אתמול לבג"ץ מטעם היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, נמסר כי בחומרים שהעביר המבקר ישנם נתונים שלא היו בפני הגורמים שעסקו בנושא עד כה, והיועץ ביקש מהמבקר לזרז את השלמת הליך הבדיקה שמקיים משרדו בנושא. בג"ץ דרש בשבוע שעבר מהיועץ המשפטי לממשלה לספק הבהרות בתוך עשרה ימים בנוגע לשאלה כיצד נוספו "בטעות" 350 מ"ר לשטח הנחלה של גלנט במושב.

במקביל, בג"ץ דחה הערב את העתירה שהגישה תנועת "יש גבול" נגד מינוי גלנט לרמטכ"ל. בתנועה טענו שלא ראוי למנות את גלנט לתפקיד לפני שנחקרו החדשות נגדו בגין מעורבותו בפשעי מלחמה, מכיוון שפיקד על מבצע "עופרת יצוקה". השופטים קבעו שלא היה מקום להגיש את התביעה לפני שנעשתה פניה בנושא לממשלה שבחרה בגלנט, וגם טענו כי ההשגות על האופן שבו נבדק החשד לביצוע פשעי מלחמה, שאותם דרשו העותרים לבצע באמצעות בדיקה חיצונית, אינן קשורות לגלנט ולמינויו.

* בהכנת הידיעה השתתף גלעד גרוסמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully