וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין: גם מדינות אירופה עלולות להכיר בפלסטין

18.1.2011 / 12:27

ראש השב"כ ערך סקירה ביטחונית בפני חברי הכנסת בוועדת החוץ והביטחון ואמר כי קיימת אפשרות סבירה שגם מדינות באירופה יכירו בעצמאותה של מדינה פלסטינית

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: דורון שטיין)

אחרי שששבע מדינות דרום אמריקה הצהירו אחת אחרי השנייה על תמיכתן בהקמת מדינה פלסטינית, ראש השב"כ, יובל דיסקין, אמר היום (שלישי) בישיבת ועדת החוץ והביטחון כי הוא מעריך שהמאמץ הדיפלוטי הפלסטיני להכרה בעצמאותם יילך ויתרחב, וקיימת אפשרות סבירה שתהיה הכרה כזו גם מצד מדינות נוספות - כולל מדינות באירופה.

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) התייחס לדבריו של ראש השב"כ, ואמר כי "הדברים ממחישים את העובדה שקיפאון מדיני מזיק לישראל ומשרת את האינטרסים של הרשות הפלסטינית, שהבינה שמצבה במוסדות הבינלאומיים טוב משלנו ויודעת למנף זאת לצרכיה. עם קיפאון מדיני אנו צפויים להגיע למצב בו הקהילה הבינלאומית קובעת עובדות בשטח, דבר שלא קרה מאז שנת 1967".

בנימין (פואד) בן אליעזר, התייחס גם הוא לפני מספר שבועות לנושא והעריך כי התופעה עלולה להתרחב אם לא תחול התקדמות במשא ומתן המדיני. "לא אתפלא", הוא אמר, "אם בתוך שנה כל העולם יתמוך במדינה פלסטינית, כולל ארצות הברית". לדבריו, יש לחדש את ההידברות עם הפלסטינים גם במחיר של הקפאת בנייה בת מספר חודשים בהתנחלויות, שכן אם ארה"ב תכיר בעצמאות הפלסטינים, "אז נשאל איפה היינו ומה עשינו".

בשבועות האחרונים שבע מדינות בדרום אמריקה הצהירו על הכרתן בעצמאות הפלסטינים, ביניהן ארגנטינה, ברזיל, אקוודור, בוליביה, צ'ילה אורוגאווי וגויאנה. "צעדים אלו מחזקים את העמדה הפלסטינית הקוראת לעולם להכיר במדינה פלסטינית עצמאית ", אמר שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully