וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג הסכם: ברק בביטחון, שמחון - שר התמ"ת

18.1.2011 / 7:14

בתום משא ומתן לילי, השיגה סיעתו החדשה של ברק ארבעה תיקים בממשלה: ברק יישאר בביטחון, שמחון שר התמ"ת, נוקד שרת החקלאות ווילנאי שר במשרד הביטחון. מחר צפויה הכנסת לאשר את ההסכם

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: דורון שטיין)

ארבעה שרים וראשות ועדה – כך סיכמה סיעתו החדשה של שר הביטחון אהוד ברק, "העצמאות", עם נציגי הליכוד, בתום משא ומתן לילי שנגמר הבוקר (שלישי). לפי ההסכם הקואליציוני, ברק יישאר בתפקידו כשר הביטחון, שר החקלאות שלום שמחון יעבור למשרד התמ"ת, סגנית שר התמ"ת אורית נוקד תהיה שרת החקלאות, וסגן שר הביטחון מתן וילנאי יעלה לדרגת שר ויהיה אחראי על העורף ועל ענייניי מיעוטים במשרד הביטחון. המשרד לענייני מיעוטים, בראשו עמד אבישי ברוורמן, יתבטל.

עוד סוכם, כי שמחון ווילנאי יהיו משקיפים בקבינט המדיני-ביטחוני, וחברת הכנסת עינת וילף תכהן כיו"ר הסיעה. מאוקטובר 2011, תקבל וילף את ראשות ועדת החינוך של הכנסת למשך חצי שנה. לאחר מכן היא תקבל את ראשות ועדת העלייה והקליטה. כמו כן, סוכם כי הליכוד יתמוך במועמד מפלגתם לראשות קק"ל. היום יוגש ההסכם לכנסת, ומחר תיערך הצבעה לאישורו.

חבר הכנסת זאב אלקין שניהל את המו"מ הקואליציוני מטעם הליכוד אמר עם החתימה על ההסכם כי המשא ומתן עם סיעת העצמאות היה ממצה וממוקד. "יציבות הקואליציה התחזקה, ההסכם הקואליציוני מאפשר לממשלת הליכוד להמשיך להנהיג את המדינה תוך שמירה על האינטרסים של מדינת ישראל".

אתמול תקפה ח"כ שלי יחימוביץ' בחריפות את המהלך שהוביל ברק. לדבריה, "ציר ברק-נתניהו שחוזק היום הוא ציר אקירוב-קיסריה". היא קראה לשמונת חברי מפלגת העבודה הנותרים לבחור יו"ר חדש ומוסכם למפלגה. "על חברי סיעת העבודה להתגבר על היריבויות הפנימיות, לחבור יחדיו כל השמונה, להתכנס עוד היום ולבחור יו"ר סיעה מוסכם", אמרה. "עלינו להודיע רשמית על הליכה לאופוזיציה ולתפקד מעתה כאופוזיציה פעילה המציגה אלטרנטיבה ערכית, סוציאל-דמוקרטית, ציונית לסיעת אקירוב שהוקמה היום".

חברי קבוצת "הארבעה", חברי הכנסת עמיר פרץ, איתן כבל, ראלב מג'אדלה ודניאל בן סימון (העבודה) ניהלו במהלך כל יום האתמול התייעצויות ודיונים בינם לבין עצמם אודות עתידם הפוליטי. היום יקיימו חברי הקבוצה פגישות במשכן הכנסת החל משעות הבוקר המוקדמות. ההערכה היא שלקראת שעות הצהרים, יקבלו חברי הכנסת החלטה ויודיעו עליה. בכל מקרה, החליטו היום ארבעת חברי הקבוצה, הם יישארו מאוחדים וינקטו בצעדים משותפים.

ההערכה כעת היא שלשכת העבודה תתכנס כבר ביום חמישי או ראשון כדי להחליט על מועד לכינוס ועידת המפלגה ולבחור יו"ר זמני למפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully