וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני הפלשמורה: "החלום - פרנסה בישראל"

17.1.2011 / 13:30

התרגשות ודמעות בטרמינל 3: בני הפלשמורה חוו בלילה האחרון איחוד מרגש של 174 בני העדה, שעלו ממחנות הפליטים באתיופיה וכעת יוכלו להשתלב החברה הישראלית

באולם הקבלה בטרמינל 3 הייתה הלילה (שני) התרגשות רבה, מלאת דמעות וחיבוקים, כשרבים מחברי העדה האתיופית המתינו ל-174 העולים החדשים מבני הפלשמורה שהגיעו לישראל מתוך 8,400 הממתינים במחנות באתיופיה. באירוע המרגש ויוצא הדופן קיבלו זקני המשפחות שהגיעו למקום כבוד רב מבני המשפחה הצעירים שנפלו לרגליהם.

מיסגנאן טגלה בן 35, חקלאי ממחנה הפליטים בגונדר, שעלה עם אשתו ועם ארבעת ילדיו סיפר על המצב הקשה של היהודים בגונדר: "הממשלה באתיופיה היא לא הממשלה של היהודים. האווירה ברחוב לא נעימה. בין אם קללות או בין אם הגבלה בתחומי העיסוק".

טגלה סיפר עוד כי "חיכיתי שנים ארוכות כדי לעלות לישראל ממחנה הפליטים בגונדר. במחנה לא יכולתי לעבוד ולכלכל את עצמי. החלום שלי הוא לעבוד ולפרנס את משפחתי בישראל". לדבריו, מטרתו כעת היא לייבוא קמח לייצור הלחם המסורתי של אתיופיה.

נחיתת עולים בני הפלשמורה, נתב"ג, ינואר 2011. אורי לנץ
נחיתת עולים בני הפלשמורה, נתב"ג, ינואר 2011/אורי לנץ

לא מדברים על הסבל

בין בני העדה שחיכו לאיחוד המרגש, ישב יאלו טדרסה, שחיכה בכיליון עיניים לאחיו בן ה-30. טדרסה סיפר כי לא ראה את אחיו כבר 6 שנים ונהג לשוחח עימו בטלפון. "הוא מעולם לא חשף בפנינו את התנאים הקשים בגונדר", אמר.

גם אטליי בקלה בן ה-40, אשתו בטהה מוגס בת ה-32 ובתם הצעירה הגיעו לישראל מאדיס אבבה. "התמזל מזלי", סיפר, "אני אשתי היינו עובדי מדינה בתור מורים בבית ספר יסודיים באדיס אבבה. לימדו אותנו איך מתנהגים בישראל, ואת הצורך ללמוד את השפה העברית כדי להתאחד עם התושבים המקומיים".

כמו כן, המתינו בשדה 3 אחים שחיכו לאחותם הקטנה – זללה אקלה, אותה לא ראו מזה 7 שנים. אחד האחים סיפר כי, "היא לא סיפרה על הסבל שעברה. רק דיברה אתמול בערב וסיפרה שהיא מאושרת". אח אחר מהשלושה, התלונן על האטיות בהבאת 8,400 בני הפלשמורה שנותרו במחנה הפליטים בגונדר. "המחנות האלה גורמים לאבטלה ותנאי המחייה בהם קשים מדינת ישראל צריכה להעלות את כל יתר האנשים במהירות ארצה". אסתר אווקה, שעלתה לפני 7 שנים ופגשה היום את אמה בת ה-50 ביקשה להסביר: "אתיופיה היא מדינה של נוצרים שמפלה יהודים בדיוק כמו שאנחנו מפלים ערבים".

מנהל קשרי עובדים ואכלוס בסוכנות היהודית, משה באטה, שלווה את העולים במהלך הלילה, סיפר על אופן העלאתם של בני הפלשמורה: "המשפחות ישהו במרכזי הקליטה למשך שנתיים בממוצע. באולפנים הם ילמדו עברית, יהדות, ויצוידו באופן מלא על ידי הסוכנות. בניגוד לשנים עברו, הם אף יעברו הכשרה מקצועית. לגבי סל הקליטה, משפחה תקבל בממוצע בין 4,000 ל-5,000 שקל למען קליטה מהירה". 174 העולים החדשים הגיעו ל-9 מרכזי קליטה בישראל, מתוכם 3 בבאר שבע.

  • עוד באותו נושא:
  • אתיופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully