וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ על טוניסיה: "אנחנו חיים באזור לא יציב"

16.1.2011 / 10:49

רה"מ נתניהו אמר הבוקר כי ההפיכה בטוניסיה מלמדת כי "צריך תשתית ביטחון חזקה בכל הסדר כי יכולים להיות שינויים בממשלים שאיננו צופים". השר שלום: "מקווים שהמתינות הטוניסאית תימשך"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה להפיכה בטוניסיה ולמצב הפוליטי המתוח בלבנון. "אנו חיים באזור בלתי יציב ורואים זאת בכמה מוקדים במזרח התיכון הרחב", אמר נתניהו. "יש אי יציבות גדולה ויש לקח אחד ברור מכך: עלינו לצקת יסודות של ביטחון בכל הסדר כי השלום יכול גם להיפרם".

"אי אפשר לומר שאנחנו חותמים על הסדר, עוצמים את העיניים וגמרנו", הוסיף ראש הממשלה. "צריך תשתית ביטחון חזקה. יכולים להיות שינויים בממשלים שאיננו צופים היום אך יכולים להתרחש מחר".

המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, שנולד בטוניסיה, התייחס אף הוא להפיכה שאירעה שם ולמשמעותה עבור ישראל: "היחסים עם טוניסיה לאורך השנים היו סבירים. היה לנו קשר מסוים וביקרתי שם בראש משלחת גדולה, והתקבלנו בצורה יפה מאד".

"אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות ההיסטוריות ומקווים שהמתינות הטוניסאית תימשך", הוסיף שלום. "מה שקורה מצביע על הצורך בהסדרי ביטחון ממשיים שיאפשרו לישראל להגן על עצמה אם ארגונים רדיקלים יעלו לשלטון. במשך שנים אמרו שאי היציבות במזרח התיכון הוא בגלל הסכסוך הישראלי-פלסטיני. עכשיו מתברר שיש שלושה מוקדים בהם אי הסדר אינו קשור לסכסוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully