וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: וירוס המחשבים שפגע באירן נוסה בישראל

העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח כי וירוס המחשבים "סטוקסנט", ששיבש את פעולת הכור הגרעיני האירני בנתנז, נוסה בישראל בשיתוף עם האמריקאים. מומחה: "הווירוס עבד כי בחנו אותו"

העיתון המשפיע ניו יורק טיימס דיווח הבוקר (ראשון) כי ישראל ערכה ניסויים בווירוס המחשבים שפגע בכור האירני בנתנז, המכונה "סטוקסנט". על פי הדיווח ערכו ארה"ב וישראל מבצע משותף במהלך השנתיים האחרונות, בו בחנו את התולעת סטוקסנט על צנטריפוגות הדומות לאלה שפועלות באירן.

"על מנת לבדוק את התולעת, עליך להכיר את המכונות", אמר מומחה גרעין אמריקאי לעיתון. "הסיבה שהתולעת עבדה באופן יעיל היא שהישראלים בחנו אותה לפני כן", טען. דיווח זה מצטרף להערכות קודמות לפיהן ישראל וארה"ב עומדות מאחורי מתקפת הסייבר על הכור בנתנז.

לאחרונה אמר ראש המוסד הפורש, מאיר דגן, כי לאירן נגרם עיכוב משמעותי בתכנית הגרעין שלה וכי הוא מעריך שלא תגיע ליכולת גרעינית מבצעית עד שנת 2015. זאת בניגוד להערכות ישראליות קודמות לפיהן אירן תשיג יכולת גרעינית בזמן הקרוב.

בחודש שעבר העריך ראלף לאנגר, מומחה מחשבים גרמני, כי תולעת המחשב גרמה לתוכנית הגרעין האירנית עיכוב של כשנתיים. לאנגר טען כי הנזק של תולעת המחשב היה כמעט אפקטיבי כמו תקיפה צבאית. "אולי אפילו יותר טוב מכיוון שבמקרה הזה לא היו נפגעים ולא התחוללה בעקבותיה מלחמה כוללת. מבחינת צבאית זו היתה הצלחה אדירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully