וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מטוניסיה: מכים אנשים ברחוב עם נשק וסכינים

מוטי לוי

16.1.2011 / 0:01

שליח חב"ד בבירת טוניסיה מספר לוואלה! חדשות על החיים בצל ההפיכה: "יש צבא ומשטרה ברחובות, מטוסים צבאיים בשמיים, אבל יש פחד באוויר". 20 מטיילים ישראלים חולצו מהמדינה

המהומות בטוניסיה נמשכות. כ-100 בני אדם נהרגו אמש (שבת) בעת ניסיונות בריחה משלושה בתי כלא ברחבי המדינה. הנשיא המודח, זין עבדין בן-עלי, נמלט בלילה שבין שישי לשבת לערב הסעודית מחשש לחייו. עקב-כך, יושב ראש הפרלמנט, שמונה לנשיא המדינה הזמני, הטיל על ראש הממשלה, מוחמד אל-רנושי, להקים ממשלה אחדות בהשתתפות מפלגות האופוזיציה.

הרב בנימין חטאב, מנהל בית חב"ד בטוניס, בירת טוניסיה, ורב בית הכנסת הגדול בעיר, סיפר עם צאת השבת לוואלה! חדשות כי יום השבת עבר בצורה רגועה אך משעות הערב "יצאו הרבה אנשים לרחובות עם נשק וסכינים ומכים אנשים ברחוב". חטאב הוסיף וסיפר כי "יש צבא ומשטרה ברחובות, אבל יש קצת פחד". לדבריו, משעות הערב ישנה גם תנועה ערה של כלי טייס צבאיים בשמיים.

ביום שלישי שעבר סגר משרד החינוך של טוניסיה את כל בתי הספר בבירה מחשש לשלומם של הילדים בעקבות המהומות ובכלל זה גם את בית הספר היהודי בעיר. חטאב סיפר כי על בית חב"ד ובית הכנסת הגדול בטוניס הוצבה שמירה של הצבא. לדבריו, מאז החלו המהומות נמנעים תושבי העיר לצאת מבתיהם מהשעה 5 בערב ועד לשעה 7 בבוקר. עם זאת, חטאב סבור כי "בסוף העניין יסתדר".

לדברי חטאב, בטוניסיה אין כמעט אנטישמיות. "כל השכנים שלי ערבים ואנחנו חיים כמו אחים ביחד. אין שום בעיה", אמר חטאב והוסיף כי גם בכל הנוגע למהומות בימים האחרונים - "ברחוב שלנו אין שום בעיה". בטוניסיה חיים כיום כ-2,500 יהודים, מתוכם כ-1,000 מרוכזים בעיר טוניס ובסביבותיה.

בתוך כך, 20 מטיילים ישראלים חולצו אתמול מהמדינה. דובר משרד החוץ, יוסי לוי, סיפר לוואלה! חדשות כי הפעולה הדיפלומטית הייתה מוצלחת. לדבריו, "משרד החוץ פעל בצינורות הדיפלומטיים מול הגורמים הרלוונטים על מנת שלמטיילים שנקלעו לעין הסערה לא יאונה כל רע. בשעה זאת הם עושים את דרכם לישראל דרך מדינה שלישית. בשעה מבחינתנו מדובר ב'הפי אנד'". עוד נמסר ממשרד החוץ כי הפעולה נעשתה חרף העיצומים בהם נוקטים עובדי המשרד בימים אלו במחאה על שכרם, מאחר ומדובר בפיקוח נפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully