וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: הסנקציות על אירן מקשות לפתח גרעין

לראשונה, אישור אמריקאי לכך שהסנקציות הבינלאומיות פגעו בתוכנית הגרעין של טהרן: מזכירת המדינה אמרה בביקור באבו דאבי כי "אירן סובלת מבעיות טכנולוגיות, שהאטו את לוח הזמנים"

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, סבורה כי הסנקציות של האו"ם, ארצות הברית והאיחוד האירופי שהוטלו על אירן הצליחו "להקשות ביותר" על השלטונות בטהרן לפתח את תוכנית הגרעין.

"לפי הניתוח העדכני, הסנקציות האלו עובדות", אמרה קלינטון לסטודנטים באוניברסיטת זייד באבו דאבי שבאיחוד האמירויות, באירוע ששודר ברשת הטלוויזיה MBC. "אירן סובלת מבעיות טכנולוגיות, שהאטו את לוח הזמנים של התוכנית", אמרה. אף שלא הזכירה אותו במפורש, היא רמזה בדבריה ככל הנראה לווירוס המחשבים "סטאקסנט", שלפי פרסומים שונים פגע קשות בתוכנית הגרעין לפני כמה חודשים, ובין היתר בצנטריפוגות להעשרת אורניום במתקן הסמוך לעיר נתנז.

"אנחנו בהחלט רואים בעיות פנימיות באירן", הוסיפה. "אבל השאלה האמיתית היא, איך נשכנע את האירנים שהתקדמות בתוכנית הנשק הגרעיני לא תחזק אותה, אלא להיפך?", תהתה. היא קראה למדינות ערב ליטול חלק פעיל באכיפת הסנקציות. הדברים נאמרו בפתח סיור של מזכירת המדינה בשלוש מדינות במפרץ.

הילרי קלינטון בביקור באוניברסיטת זייד באבו דאבי, איחוד האמירויות. /Kamran Jebreili, AP
קלינטון מתארחת היום בתוכנית נשים בטלוויזיה של אבו דאבי/AP, /Kamran Jebreili

בעבר כבר אישרו קלינטון וגורמים נוספים בארה"ב כי הסנקציות פגעו בכלכלת אירן, אך זו הפעם הראשונה שהממשל האמריקאי קובע בגלוי כי הסנקציות פגעו בתוכנית הגרעין של טהרן.

בימים האחרונים נפוצו כמה דיווחים על מצב תוכנית הגרעין האירנית. בשבת, אמר ראש תוכנית הגרעין וממלא מקום שר החוץ, עלי אכבר סאלחי, כי אירן רכשה את היכולת העצמאית לייצר מוטות דלק גרעיניים ופלטות דלק גרעיניות. הוא כינה את ההתקדמות הזו "פריצת דרך גדולה". מנגד, ראש המוסד היוצא, מאיר דגן, העריך בשבוע שעבר כי אירן לא תוכל לייצר נשק גרעיני לפחות עד שנת 2015. ברקע לכך, סבב השיחות הבא בין אירן למעצמות על תוכניתה הגרעינית, שאמור להיערך ב-20-21 לחודש באיסטנבול שבטורקיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully