וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי הנגבי: "הגורמים שלא שבתו יכלו לערער"

9.1.2011 / 9:48

לביהמ"ש המחוזי בי-ם הוגשה תגובת הח"כ לשעבר נגד בקשת הפרקליטות להארכת המועד בו ניתן לערער על העונש שנגזר עליו. פרקליטיו טוענים כי נגרם לו נזק ש"אין זה צודק להתעלם ממנו"

פרקליטיו של חבר הכנסת לשעבר, צחי הנגבי, שהורשע בעבירות של מתן עדות שקר בפרשת המינויים במשרד להגנה על הסביבה, הגישו הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים את תגובתם לבקשת הפרקליטות להארכת המועד שנקבע להגשת ערעור על ההרשעה והעונש שנגזר עליו. עורכי הדין יעקב וינרוט ועודד גזית, טוענים בתגובה כי אין לקבל את דרישת המדינה להארכה, זאת מאחר והיא לא עמדה בתנאים שהגדיר בית המשפט, בשל שביתת הפרקליטים, ולא הגישה לדבריהם "טעם סביר לאי הגשת הערעור בזמן".

בית המשפט הטיל לפני כחודשיים קלון על הנגבי, אחד מ"נסיכי" הליכוד בעבר וחבר כנסת מטעם מפלגת קדימה עד לפסיקה, על חלקו בפרשת המינויים וכן קנס בגובה 10,000 שקלים. הנגבי נאלץ להשעות עצמו מתפקידו באופן מיידי, ומשהערעור לא הוגש, הפך הקלון לקבוע והנגבי הגיש בשל כך את התפטרותו מהכנסת. עם זאת, הוא יוכל להתמודד לכנסת הבאה.

"המדינה התעלמה מן הנזק שנגרם למשיב בעקבות אי הגשת ערעור במועד – הפסקת כהונתו בכנסת – ומכך שעמדו לרשותה אמצעים רבים ומגוונים למנוע נזק זה", כתבו פרקליטי הנגבי. הם מסבירים בתגובה כי עצם שביתת הפרקליטים לא די בה כדי להסביר את אי הגשת הערעור. לדבריהם, את הערעור יכלו להגיש, "אותם גורמים בפרקליטות שלא שבתו".

הם מוסיפים כי "בסופו של יום, במקרה דנא, עמדו לרשות המדינה אפשרויות פעולה רבות", אולם לטענתם המדינה "בחרה שלא לנקוט באף אחת מאלה, ובכך הפכה במודע, ולאחר מחשבה את פסק הדין לסופי". לכן, נכתב בתגובה, "מדובר בתוצאה בלתי הפיכה, שאין זה צודק להתעלם ממנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully