וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונתן פולק על מות המפגינה: "צה"ל מנסה להתחמק"

פעיל השמאל יונתן פולק, ממובילי המחאה בבילעין, הגיב לטענות של גורמים ביטחוניים על פיהם ג'וואהר אבו רחמה לא מתה משאיפת גז מדמיע: "צה"ל מנסה לצייר תמונה שלא קשורה למציאות"

"צה"ל מנסה לצייר תמונה קונספירטיבית שאין לה שום קשר למציאות", כך אמר אמש שני) פעיל השמאל יונתן פולק, ממובילי המחאה בבילעין, בעקבות טענות גורמים בצה"ל כי המפגינה ג'וואהר אבו רחמה לא נהרגה כתוצאה משאיפת גז מדמיע וייתכן שמתה כתוצאה ממחלת סרטן.

פולק, שהכיר אישית את אבו רחמה ומשפחתה דוחה את הטענות מכל וכל. "מדובר בניסיון בזוי והזוי של צה"ל להתחמק מאחריות ברורה", אמר. "אבו רחמה הייתה בהפגנה ופונתה מהמקום על ידי אמבולנס של הסהר האדום לאחר שנפגעה משאיפת גז. היא הגיעה לבית החולים מחוסרת הכרה, ומתה לאחר שלא הגיבה לטיפול תרופתי".

"כל ניסיון לומר דברים כאילו לא נפגעה משאיפת גז או כלל לא הייתה בהפגנה הוא הצגת תמונה שלא מחוברת בשום אופן למציאות", הוסיף פולק. משפחתה של אבו רחמה טוענת כי בתם לא סבלה מסרטן, ושבוע קודם למותה התאוששה משפעת ממנה סבלה.

גורמי ביטחון טענו הערב כי סתירות מהותיות התגלו בין דיווחי הפלסטינים על מותה של אבו רחמה בהפגנה ביום שישי האחרון בבילעין לבין הממצאים הרפואיים שהגיעו לידי צה"ל. ביממה האחרונה הגיעו לידי הצוות החוקר את האירוע מסמכים רפואיים המעלים ספקות לגבי הטענות כי אבו רחמה אכן נהרגה כתוצאה ישירה משאיפת גז מדמיע.

כמו כן, המסמכים מציירים תמונה שונה לגבי אופן הטיפול שקיבלה אבו רחמה בבית החולים ברמאללה. הגורמים טענו כי על פי המסמכים, הגז לא היה הגורם הישיר למותה של אבו רחמה, וכי היא מתה ממחלה קטלנית ממנה סבלה, ככל הנראה סרטן. צה"ל משלים בימים אלו את התחקיר, ממנו עולה כי אבו רחמה ככל הנראה מתה בביתה - וכלל לא השתתפה בהפגנה המדוברת.

(עדכון ראשון: 3.1.2011, 23:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully