וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הקופטים במצרים נמשכת: שר נרגם באבנים

3 ימים אחרי הפיגוע בכנסייה, הנוצרים עדיין זועמים: אלפים הפגינו בקהיר ותקפו אישים שבאו להביע תנחומים בפני מנהיג העדה. בכנסייה באלכסנדריה חודשו התפילות, ובחוץ נמשכו ההפגנות

יותר משלושה ימים כבר חלפו מאז הריגתם של 21 נוצרים קופטים בפיגוע תופת באלכסנדריה, אך בני המיעוט הגדול במצרים עדיין לא נרגעו, והם ממשיכים גם היום (שני) במחאה סוערת נגד שלטונות המדינה, המואשמים באפליית הנוצרים ובעידוד האלימות נגדם.

בין היתר, התאספו היום כאלף מפגינים מחוץ לקתדרלת סנט מרקס בבירה קהיר, מקום משכנו של המנהיג הדתי של העדה, שנודה השלישי. המפגינים תקפו את שר הפיתוח הכלכלי, עותמן מוחמד עותמן, שהגיע למקום כדי להביע את תנחומיו על ההרוגים, רדפו אחריו ויידו לעברו אבנים. כ-40 שוטרים נפצעו קל מאבנים.

עימותים בין נוצרים קופטים למשטרה במצרים, בעקבות הפיגוע בכנסייה באלכסנדריה. רויטרס
קופטים המשיכו להתפרע גם אתמול מחוץ לכנסייה באלכסנדריה שבה אירע הפיגוע/רויטרס

אתמול באותו מקום, הקיפו עשרות מפגינים נוצרים את מכוניתו של שייח אל-אזהר, אחמד אל-טייב, האימאם המוסלמי הבכיר במדינה שהגיע גם הוא למקום כדי להביע את תנחומיו, וחבטו בה בעוצמה. כ-1,000 קופטים נוספים הפגינו והתפרעו מחוץ לבניין משרד החוץ העיר.

בתוך כך, בכנסייה הקופטית "אל-קידסין" באלכסנדריה, שבה אירע הפיגוע, חודשו אתמול התפילות, כשכתמי הדם עדיין נראים בחזית הבניין. "בנשמתנו ודמנו, נגאל את הצלב הקדוש", קראו המאמינים. מחוץ לכנסייה, נמשכו גם אתמול התפרעויות של קופטים שהבעירו צמיגים והתעמתו עם המשטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עימותים בין נוצרים קופטים למשטרה במצרים, בעקבות הפיגוע בכנסייה באלכסנדריה. רויטרס
מפגינים באלכסנדריה נושאים תמונה של ישו מדמם/רויטרס

עד כה לא קיבל אף גורם אחריות על הפיגוע, אך השלטונות במצרים מייחסים אותו לארגון אל-קאעדה, שפירסם לפני כמה שבועות קריאה לפגוע באתרים נוצריים במצרים, ובהם גם כנסיית אל-קידסין. שלשום ייחס הנשיא חוסני מובארק את הפיגוע ל"גורמים זרים". מנגד, מנהיגיהם של מיליוני הקופטים, המהווים כעשירית מאוכלוסיית מצרים, טוענים כי הפיגוע משקף את האווירה הציבורית במדינה נגדם, שהשלטונות מעודדים אותה.

20 בני אדם נעצרו לתשאול בעקבות הפיגוע, אך לא נראה שעד כה הגיעו החוקרים לפריצת דרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully