וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

I'll be back? שוורצנגר אומר שלום לקליפורניה

אחרי 7 שנים, מסיים השרירן האוסטרי את כהונתו כמושל. בראיון פרידה ל"לוס אנג'לס טיימס" התגאה בהישגיו בהגנת הסביבה, והכיר בטעויותיו התקציביות. ומה עכשיו? הכיוון - לכתוב ספרים

מושל קליפורניה, ארנולד שוורצנגר, מסיים היום (שני) את כהונתו בת שבע השנים, ומפנה את כסאו למנצח בבחירות שנערכו בנובמבר, ג'רי בראון הדמוקרט. בראיון פרישה שהעניק אתמול ל"לוס אנג'לס טיימס" התגאה שוורצנגר בהישגיו כמושל, אך גם הודה כי עשה לא מעט טעויות.

טעותו העיקרית, לדבריו, הייתה התוכנית לצמצום החוב הגדול של המדינה, שנחלה כישלון חרוץ לנוכח המשבר הכלכלי הגדול שפרץ ב-2008. "לו ידעתי אז את מה שאני יודע עכשיו", אמר שוורצנגר, "לא הייתי חותם על התקציב באותה שנה".

באחת מפעולותיו האחרונות כמושל, קיצר אתמול שוורצנגר משמעותית את עונשם של שלושה עבריינים מורשעים, בהם בנו של יו"ר בית הנבחרים של יריב פוליטי לשעבר, שהורשע בהריגה. שוורצנגר קיצר את עונשו של אסטבן נונייז, שהורשע במעורבות בדקירת סטודנט למוות בסן דייגו ב-2008, מ-16 שנה לשבע שנים. אביו, פביאן נונייז, פוליטיקאי בולט מהמפלגה הדמוקרטית, כיהן ארבע שנים כיו"ר בית הנבחרים של קליפורניה.

שוורצנגר האוסטרי, שהחל את דרכו כאמן פיתוח גוף והפך עם השנים לכוכב קולנוע הוליוודי, נבחר למושל קליפורניה כמועמד המפלגה הרפובליקאית, בבחירות מיוחדות שנערכו באוקטובר 2003 כדי להחליף את המושל גארי דייוויס, שהודח באמצע כהונתו. הוא נבחר שוב בנובמבר 2006, הפעם לכהונה שלמה.

בראיון ל"טיימס" התגאה שוורצנגר בייחוד בחקיקה הסביבתית שהעביר במשלך כהונתו, לדבריו, יותר מכל מדינה אחרת בארה"ב. לגבי תוכניותיו לעתיד, אמר כי עדיין לא החליט אם ברצונו לשוב לקריירת המשחק שלו, אבל בכל מקרה הוא מעוניין לכתוב ספרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully