וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה מהשחרור, חודורקובסקי קיבל עוד שש שנים

בית המשפט במוסקבה שהרשיע השבוע את טייקון האנרגיה לשעבר במעילה ובהלבנת הון, הוסיף שש שנים לשמונה שהוא כבר מרצה בגין העלמת מס, והיו אמורות להסתיים בעוד פחות משנה

14 שנות מאסר - זה העונש הכולל שירצה טייקון האנרגיה הרוסי לשעבר, מיכאיל חודורקובסקי, לאחר ששבית המשפט גזר עליו היום (חמישי) שש שנות מאסר נוספות, בעקבות הרשעתו השבוע במעילה ובהלבנת הון. זאת, בנוסף לשמונה השנים שהוא כבר מרצה בגין העלמת מס. עונש זהה נגזר היום גם המורשע השני במשפט, שותפו של חודורקובסקי, פלטון לבדב.

השופט ויקטור דנילקין קיבל היום במלואה את דרישת התביעה. הדרך היחידה, הסביר השופט, שבה יוכלו השניים להשתקם, היא באמצעות "בידוד מוחלט מהחברה". השניים, היושבים בכלא מאז מעצרם ב-2003, ייצאו ממנו רק ב-2017.

חודורקובסקי, שאם לא היה מורשע, היה משתחרר מהכלא בעוד כעשרה חודשים, התייצב בבית המשפט בבגדים שחורים, וקיבל את גזר הדין בהבעה של הלם - שינוי דרסטי מהחיוכים שפיזר בעת הרשעתו לפני שלושה ימים. "ארור תהיה וארורים יהיו צאצאיך", זעקה לעבר השופט אמו של חודורקובסקי, מרינה, שנכחה באולם.

חודורקובסקי היה בעבר בעליו של ענקית האנרגיה "יוקוס", שריכז רבים מנכסי הגז הטבעי והנפט של ברית המועצות לאחר פירוקה. לפי סעיפי ההרשעה, הוא גנב, יחד עם לבדב, נפט בשווי 27 מיליון דולר מהחברה, שאינה פעילה עוד כיום.

לכל אורך המשפט טען חודורקובסקי לחפותו, והאשים את ראש הממשלה והנשיא לשעבר, ולדימיר פוטין, ברדיפה פוליטית מכוונת שלו, ובהשפעה על בית המשפט. גם היום דבקו פרקליטיו בקו זה. "פוטין סימן לבית המשפט מי הבוס, ומי מחליט על גורלו של חודורקובסקי", אמר אחד מחברי צוות ההגנה, יורי שמידט. דוברו של פוטין התבקש להתייחס לטענות היום, אך סירב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully