וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה עקף את הסנאט ומינה את השגריר בדמשק

הנשיא ניצל את החוק המאפשר לו לאשר מינויים בזמן שהקונגרס בפגרה, וחתם על מינוי רוברט פורד לשגריר האמריקאי הראשון בסוריה מאז 2005. הרפובליקאים: המינוי משדר לסוריה מסר תבוסתני

נשיא ארצות הברית ברק אובמה עשה הלילה "מהלך עוקף קונגרס" כשמינה בעצמו את השגריר האמריקאי הראשון בסוריה זה כמעט שש שנים. אובמה מינה את רוברט פורד, וכן שגרירים לטורקיה, צ'כיה ואזרבייג'ן ועוד שני פקידים בכירים, תוך ניצול העובדה שהסנאט - שבדרך כלל נדרש אישורו למינויים כאלו - שרוי בפגרת חג המולד. החוק האמריקאי מתיר לנשיא לבצע "מינויי פגרה" ללא אישור הסנאט.

אובמה עצמו מצוי בימים אלו בחופשה בהוואי. עוזריו הצדיקו את המהלך, בטענה שהרפובליקנים בקונגרס הפריעו ועיכבו את הליכי המינוי שיזם הנשיא "באופן חסר תקדים". כך, על פי הדמוקרטים, נוצר מצב ש-79 מינויים של אובמה נותרו תלויים וממתינים להחלטת הקונגרס עם צאתו לפגרה.

ארצות הברית החזירה לוושינגטון את שגרירה בדמשק ב-2005, לאחר רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל-חרירי, שסוריה הואשמה במעורבות בו. ב-2009 הצהיר אובמה על כוונתו להשיב את הנציג האמריקאי לבירת סוריה, ובפברואר האחרון הודיע כי פורד, המשתלב היטב במדיניות הנשיא לקדם הידברות עם מדינות "ציר הרשע", הוא השגריר הנבחר. הוא ימונה בשלב זה כשגריר זמני, למשך שנה.

הרפובליקאים, שייטלו לידיהם את ראשות ועדת יחסי החוץ של הסנאט אחרי הפגרה, אינם מטילים ספק בכישוריו של פורד, אך לנוכח עמדותיו הפשרניות, הם רואים במינוי מהלך תבוסתני. "כך נשדר לסוריה מסר כי היא יכולה להמשיך במדיניותה ההרסנית ללא השלכות", אמרה הסנאטורית ליאנה רוס-לת'ינן מפלורידה, שתעמוד בראש הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully