וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: עוד הרשעה לחודורקובסקי - מעילה והלבנה

שופט במוסקבה פסק כי האיש שהיה פעם העשיר ביותר ברוסיה ומרצה כבר 8 שנים על העלמת מס, גנב 27 מיליון ד' מתאגיד "יוקוס" שבבעלותו. חודורקובסקי יערער: "הופעל לחץ על בית המשפט"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

בית משפט ברוסיה הרשיע היום (שני) את איל ההון מיכאיל חודורקובסקי, ואת שותפו פלטו לבדב. השניים הורשעו במעילה ובהלבנת הון, שני סעיפי האישום המרכזיים במשפטו השני של בעלי טייקון האנרגיה "יוקוס" לשעבר. השופט ויקטור דנילקין קבע כי חודורקובסקי גנב נפט בשווי 27 מיליון דולר מהחברה, שאינה פעילה עוד כיום.

גזר דינו של חודורקובסקי, המרצה כבר שמונה שנות מאסר בעקבות הרשעתו ב-2008 בהעלמת מס, יינתן במועד מאוחר יותר - ייתכן אף שבעוד שבועות או חודשים. התביעה דרשה לגזור עליו שש שנות מאסר נוספות. גורמים אופוזיציוניים ברוסיה טוענים כי ההליכים המשפטיים נגד חודורקובסקי אינם אלא רדיפה פוליטית שעליה מנצח אויבו, ראש הממשלה ולדימיר פוטין.

פרקליטו של חודורקובסקי, ואדים קלובגנט, הודיע לאחר הקראת פסק הדין כי בכוונתו לערער על ההרשעה. "מה שאנחנו שומעים לא מותיר לנו ספק", אמר. "לחץ הופעל על בית המשפט, שלא קיבל את החלטתו באופן חופשי".

מפגינים למען מיכאיל חודורקובסקי מחוץ לאולם בית המשפט במוסקבה, בו נשמעת הכרעת דינו. רויטרס
מפגינים למען חודורקובסקי, הבוקר מחוץ לאולם בית המשפט. 20 מפגינים נעצרו/רויטרס

חודורקובסקי בן ה-47, בעבר האיש העשיר ברוסיה וכיום האסיר המפורסם ביותר שלה, הופיע הבוקר בבית המשפט כשהוא אינו אזוק, ואף שנראה חיוור, הוא פיזר חיוכים לכל עבר. מחוץ לאולם בית המשפט, הפגינו כמה מאות אנשים לאות מחאה על ההליכים נגדו, וקראו "חופש". המשטרה עצרה 20 מהמפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully