וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כאן מישל אובמה. סנטה מעל אפריקה, בדרך אליך"

הגברת הראשונה נרתמה למסורת אמריקאית עתיקת יומין: "קו חם" של מטה הבקרה האווירית הצפון-אמריקאי, המספק לילדים עדכונים בזמן אמת על מיקומו של סנטה-קלאוס ערב חג המולד

"שלום, כאן הגברת הראשונה מישל אובמה, מטעם שירות איתור סנטה קלאוס. במה אוכל לעזור?". מקס בן השמונה מלוס אנג'לס, מעברו השני של הקו, לא התבלבל - ספק אם הבין בכלל עם מי הוא מדבר - ומיהר להבהיר שהיה ילד טוב השנה. בתגובה, עדכנה אותו הגברת הראשונה שסנטה נמצא כרגע מעל דרום אפריקה, והוא "נע די מהר" בדרך אליו, עם צעצועים לרוב. מקס היה מרוצה.

משפחת אובמה מצויה בימים אלו בחופשת חג המולד בהוואי. אתמול (שבת), בעוד אבא ברק לוקח את הילדות סאשה ומאליה לחוף הים, נותרה אמא מישל בחדר המלון, והקדישה שעה קלה מזמנה למסורת אמריקאת עתיקת יומין: הקו החם לאיתור סנטה קלאוס של NORAD, מטה הפיקוד של ההגנה האווירית הצפון אמריקאית המשותף לצבאות ארה"ב וקנדה, שבימים כתיקונם עוסק בניטור כל תנועה אווירית בשמי שתי המדינות.

המסורת הזו החלה בדצמבר 1955, אז פרסמה חנות הכלבו "סירז" בקולורדו ספרינגס מודעה המציעה "קו חם" לילדים, כדי להתקשר ולדבר עם סנטה קלאוס לפני חג המולד, ולהתעניין במתנות שהם צפויים לקבל. אלא שמספר הטלפון במודעה היה שגוי, והמתקשרים הצעירים הגיעו למעשה למטה NORAD בקולורדו. אחרי כמה שיחות הבין המפקד התורן במטה מה קרה, והורה לכל אנשיו לספק לילדים עדכון מדויק על מיקומו של סנטה. המסורת הזו נמשכת עד היום, וה"קו החם" מתפרסם במדינה כולה.

אובמה קיבלה שמונה שיחות מילדים במהלך 40 דקות שהחזיקה את הקו, ומכולם ביקשה להשאיר בבית כיבוד קל לסנטה ולצבאים המושכים את העגלה שלו: עוגיות, וגם ירקות טריים כמובן - במסורת הקמפיין המתמשך של הגברת הראשונה לעידוד תזונה נכונה. היא גם הזכירה להם שאם לא ילכו לישון בזמן, סנטה ידלג על הבית שלהם.

בעוד רוב הילדים התעניינו בעיקר בסנטה ובמתנות שלו ולא בגברת שענתה לשיחה, ילד אחד בשם אוסטין דווקא קפץ על ההזדמנות. "להיות גברת ראשונה זו זו עבודה קשה? ", שאל. "לא קשה כמו להיות נשיא", השיבה אובמה. "וזה קשה להיות נשוי לנשיא?, הקשה הילד. "לא", השיבה, "הוא בסך הכל בחור טוב, ודי מצחיק להסתובב איתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully