וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר תום ההקפאה: תנופה בבנייה בהתנחלויות

הקפאת הבנייה הסתיימה לפני שלושה חודשים וה"ניו יורק טיימס" מדווח כי חלה עלייה ניכרת במספר יחידות הדיור הנבנות בהתנחלויות. "זו התקופה הפעילה ביותר בשנים האחרונות"

שלושה חודשים מתום תקופת ההקפאה, ועלייה חלה בבנייה החדשה בהתנחלויות, במיוחד באלו המרוחקות מהקו הירוק אשר אינן צפויות להיכלל בשטח שיישאר בידי ישראל כחלק מהסכם שלום עתידי, כך מדווח הלילה (חמישי) העיתון האמריקאי "ניו יורק טיימס". בנוסף, מדווח, ניכרת גם עלייה חדה בבנייה במזרח ירושלים.

חגית עופרן האחראית מעקב אחר הבנייה בהתנחלויות בארגון "שלום עכשיו" הסבירה כי "התקופה הזאת היא הפעילה ביותר מזה שנים רבות". לדבריה, בימים אלו נבנות 2,000 יחידות דיור, ו-13,000 יחידות נוספות מתוכננות להיבנות בעתיד הקרוב. היא הוסיפה כי בשלוש השנים האחרונות נוספו כ-3,000 יחידות דיור חדשות כל שנה בגדה המערבית.

גם ראשי המתנחלים מעידים על תנופת הבנייה. "ההקפאה נגמרה ואנו ממלאים את הפער", אמר דוד העברי מהמועצה האזורית שומרון, "המספרים של 'שלום עכשיו' אמינים, נראה שהספירה שלהם נכונה. ההבדל היחידי הוא שבעיניהם הדבר שלילי ובעינינו הוא חיובי".

ממשל אובמה הביע את דאגתו בפני ממשלת ישראל נוכח ההשלכות האפשריות של העלייה בקצב הבנייה על תהליך השלום. "בהתאם למדיניות שלנו, אנו ממשיכים להעלות את הדאגות מהבנייה בהתנחלויות בפני ממשלת ישראל", אמר דובר מחלקת המדינה האמריקאית פיליפ ג'יי קראולי.

מרק רגב, דוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר כי מאז שהסתיימה תקופת ההקפאה בספטמבר, הממשלה אישרה בנייה רק בהתנחלויות קיימות ולא הקצתה שטחים נוספים. לדבריו, הבנייה שמתרחשת כעת "לא תשנה את הסדר השלום בשום צורה", אמר.

בתוך כך, ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת אמר הלילה כי טיוטת החלטה המגנה את ההתנחלויות ביהודה ושומרון מוכנה ותוגש למועצת הביטחון של האו"ם. הוא הוסיף כי הוא מקווה שארצות הברית לא תטיל וטו על ההחלטה ואמר עוד כי אם לא יצליחו במועצת הביטחון של האו"ם "נפנה לבית הדין הבינלאומי בהאג". לדברי עריקאת בניסוח הטיוטה השתתפו 15 מדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully