וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים נגד הסילבסטר: "מצדיק רדיפת היהודים"

מוטי לוי

22.12.2010 / 10:25

גם השנה מעוררות חגיגות הסילבסטר התנגדות עזה בממסד הרבני בישראל. הרב של צפת, שמואל אליהו: "מי שחוגג עושה זאת מבורות"

מיליוני אנשים ברחבי ישראל יחגגו בעוד כשבוע וחצי את סיומה של השנה האזרחית 2010 ותחילת שנת 2011. כמידי שנה, גם השנה מעוררות חגיגות הסילבסטר ויכוחים רבים והתנגדות עזה מצד הממסד הרבני בישראל.

רבה של צפת ומי שעלה לאחרונה לכותרות בעקבות מכתב הרבנים האוסר על השכרת ומכירת דירות לערבים, הרב שמואל אליהו, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי חגיגות הסילבסטר הן "פשוט טירוף". הרב אליהו הסביר, כי מבחינתו חג הסילבסטר, שהוא גם חג נוצרי שנקבע לציון זכרו של האפיפיור סילבסטר הראשון, הוא כ"הורדת הראש בפני שונאינו" וכ"הצדקת רדיפתם של היהודים על ידי שונאיהם". אליהו ציין עוד, כי הוא "מקווה שאותם אנשים שחוגגים את הסילבסטר עושים זאת מבורות ולא מתוך הערצת הטיפוס האנטישמי".

ראש ישיבת עטרת ירושלים ומבכירי הרבנים של הציונות הדתית, הרב שלמה אבינר, סבור כי "מבחינה הלכתית אסור להשתתף בחגיגות המולד והסילבסטר משום שהן קשורות לעבודה זרה, וכל מה שקשור לעבודה זרה אסור באיסור חמור מאוד". אבינר טען, כי מעבר לאיסור ההלכתי, למרות הצורך הברור "לחגוג מדי פעם" הרי ש"ברוך השם יש לנו חגים משלנו ואנחנו לא צריכים את החגים של הגויים".

מנגד, רב המועצה המקומית אפרת, הרב שלמה ריסקין, עורך הבחנה בין הפן הנוצרי, של ה-31 בדצמבר, לבין הפן האזרחי, של המעבר מתאריך זה לאחד בינואר. בכל הנוגע ל"חגיגות הסילבסטר" המציינות את הפן הנוצרי של התאריך מסכים ריסקין עם שאר הרבנים. בנוגע לחגיגות סיומה של השנה האזרחית, מסביר ריסקין כי סיומה של שנה ותחילתה של שנה חדשה "מזכירים לכל אחד שהוא בן תמותה ושהחיים הם מאוד קצרים".

לטענתו, לתזכורת זאת יש שתי התייחסויות אפשריות. האחת, היא זו שנהוגה ברחבי העולם, דרך חגיגות שונות אליהן מתייחס ריסקין כאל דרך "פאגנית של עובדי עבודה זרה", כשכוונתם להעביר את המסר האומר כי "אכול ושתה כי מחר תמות". השנייה, היא "הדרך היהודית", לפיה עורכים בסיומה של השנה חשבון נפש ואף עורכים תשובה וחרטה על כל המעשים הלא טובים של השנה החולפת כאשר המסר של דרך זו היא "שוב יום אחד לפני מיתתך". לכן, טוען ריסקין, אם ציון סיומה של השנה האזרחית ותחילת השנה החדשה גורם לעריכתם של חשבון נפש ותשובה - "זה לגיטימי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully