וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש השנה של "טיים": מייסד פייסבוק זאקרברג

התואר היוקרתי מוענק למייסד פייסבוק בן ה-26 בזכות "חיבור חצי מיליארד אנשים, ושינוי דרך חיינו". ג'וליאן אסאנג' הסתפק בתואר חביב הקהל. עוד בגמר: "מסיבת התה" והכורים מצ'ילה

מארק זאקרברג, מייסד פייסבוק. Time Magazine, AP
"לא מראה שום סימן שאפשר לעצור אותו". זאקרברג על שער טיים/AP, Time Magazine

מייסד הרשת החברתית פייסבוק, מארק זאקרברג בן ה-26, המיליונר הצעיר בעולם, הוא איש השנה של המגזין "טיים" - כך הודיע היום (רביעי) ריק סטנגל, עורך המגזין המעניק את התואר היוקרתי מדי שנה מאז 1927.

הפרס הוענק לזאקרברג, על פי ההסברים שסיפק המגזין, בזכות הישגיו ב"חיבורם של חצי מיליארד אנשים יחד ומיפוי הקשרים החברתיים שלהם, על יצירת מערכת חדשה להחלפת מידע ועל שינוי דרך החיים של כולנו".

"ב-2010 הגיע פייסבוק למסה קריטית"

זאקרברג גבר בשלב הגמר על חמישה מועמדים אחרים, בהם שניים נוספים מעולם האינטרנט: מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס ומייסד אתר ההדלפות ויקיליקס ג'וליאן אסאנג'. שלושת המועמדים הנוספים היו נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי, תנועת הימין האמריקאית "מסיבת התה" ו-32 הכורים שהיו לכודים במשך חודשיים בעומק מכרה בצ'ילה.

אסאנג', אגב, הסתפק בתואר "איש השנה" על פי בחירת הקוראים, שהצביעו באתר "טיים". הוא קיבל יותר מ-382 אלף קולות, וזכה בקלות במקום הראשון, לפני ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן (כ-234 אלף קולות) והזמרת ליידי גאגא (כ-146 אלף).

סטנגל בישר על בחירתו של זאקרברג בתוכנית הבוקר "טודיי" ברשת NBC. "יותר מחצי מיליארד בני אדם חיים בעולם שיצר מארק זאקרברג", הסביר. "החדשות הטובות הן, שגם החברים שלהם חיים שם. זאקרברג אמנם יצר את פייסבוק בחדרו בקולג' לפני שש שנים, אבל 2010 הייתה השנה שבה פייסבוק הגיע למסה קריטית, הן מבחינת מספר המשתמשים והן מבחינת הנוכחות שלה ברשת".

"רוב השנה עברה על זאקרברג במאבק נגד דאגות הציבור בעניין הפרטיות ברשת", המשיך סטנגל, "והוא היה צריך גם להתמודד עם הסרט שיצא לאחרונה, שצייר אותו כמתבודד מנודה שרק רצה להשיג בחורות. אבל המיליונר הצעיר בעולם אינו מתכוון להאט את הגידול של פייסבוק, ולא מראה שום סימן שאפשר לעצור אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully